Overslaan en naar de inhoud gaan

BOB werkt!

BOB, gordeldiertje Goochem en andere campagnes zorgen ervoor dat mensen zich beter gedragen in het verkeer. Ze dragen vaker hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BOB, gordeldiertje Goochem en andere campagnes zorgen ervoor dat mensen zich beter gedragen in het verkeer. Ze dragen vaker hun gordel en stappen minder met een glas te veel achter het stuur. ‘Gedragscampagnes dragen bij aan een veiliger verkeer’, concludeert minister Peijs (Verkeer) na onderzoek van de Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV).In 2003 is de rijksoverheid met een serie campagnes onder de slogan 'Daar kun je mee thuiskomen' begonnen de verkeersveiligheid te verbeteren. In 2004, het jaar met de meest recente cijfers, zijn de effecten zichtbaar: ruim tweederde (69 procent) van de kinderen heeft dankzij Goochem op de achterbank de gordel om. Hun ouders doet dat voorin ook vaker, van 86 naar 90 procent. Het aantal dronken bestuurders was met 3,4 procent volgens Peijs ‘historisch laag’. De resultaten zijn geboekt in het jaar (2004) dat eveneens het aantal verkeersdoden spectaculair daalde. (Bron-ANP)

related partner content for mobile comes here

Hoera! Overheidscommunicatie werkt!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in