Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken die verdwijnen (9): Aart Lensink over Eredivisie

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

auteurs Richard Otto en Robbert van Loon blikken ditmaal vooruit. Branchegenoten geven hun visie op merken waarvan zij verwachten dat deze verdwijnen.

related partner content for mobile comes here

In deze aflevering: Aart Lensink over Eredivisie.

Lensink: Wie kent nog de Football League First Division? Dat was de voorganger van de Premier League. In Nederland wachten we nog steeds op het verdwijnen van een relict uit de jaren vijftig. Het goede nieuws: het merk Eredivisie staat op het punt te verdwijnen.

In 1992 was het zover in Engeland. De stap naar de moderniteit werd gezet in de vorm van oprichting van de Premier League. Het Engelse voetbal zat op dat moment enorm in het slop. Het geld en de talenten stroomden destijds naar Italië en Spanje. Er moest iets gebeuren.

In Nederland moet ook al 35 jaar iets gebeuren. De Eredivisie moet verdwijnen. Maar we houden zo van het klassieke, inmiddels zestig jaar oude merk, dat we inmiddels voor lief nemen dat het Nederlandse clubvoetbal op sterven na dood is. Of iets positiever geformuleerd: het is een lokaal merk geworden. Toptalent komt niet meer. Eigen talent vertrekt. De clubs ontbreekt het aan geld. En vooral: aan een sterke competitie.

Langzaam worden we wakker. De Eredivisie is de bron van alle ellende. Hoe vermakelijk ook, het is de Football League First Division van Engeland uit de jaren tachtig. Het kan de competitie met de rest van Europa al lang niet meer aan.
Wie heft het merk op?' 

Aart Lensink is directeur en mede-oprichter van contentmarketingbureau LVB Networks.

Lees ook:







Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in