Overslaan en naar de inhoud gaan

​Bol.com voor de derde keer het sterkste Nederlandse retailmerk

Coolblue is de grootste stijger in het Retail Merkenonderzoek 2017.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bol.com blijkt voor het derde jaar achter elkaar het sterkste retailmerk van Nederland.

related partner content for mobile comes here

Zo blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2017, dat Hendrik Beerda Brand Consultancy in opdracht van uitvoerde.

Albert Heijn stond vorig jaar op de vierde plaats en neemt nu de tweede plek voor zijn rekening.

Coolblue stijgt verder door van de 48ste naar de 26ste plaats en is net als vorig jaar de grootste stijger.

Retailtrends schrijft dat net als in 2016 nieuwe namen in de top tien van de lijst staan. Wat ook geen verandering in vergelijking met 2016 laat zien, zijn de bedrijven met de grootste groeiverwachting. Dat zijn Lidl, Action en Bol.com.

Xenos en Rituals zijn sterk gestegen in de lijst van merken met de hoogste groeiverwachting.

MVO speelt nauwelijks een rol
Voor het onderzoek zijn de honderd belangrijkste retailers op basis van omzet geselecteerd. Ze worden onderzocht op merkkracht, merkpersoonlijkheid en merkprestatie. Het blijkt dat een goede prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkste is om goed te scoren, maar ook vriendelijk personeel en aantrekkelijke aanbiedingen zijn belangrijk. Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt nauwelijks een rol.

Top 10 sterkste retailmerken 2017
(tussenhaakjes de positie in 2016)

1.            (1) Bol.com

2.            (4) Albert Heijn

3.            (2) Kruidvat

4.            (3) Hema

5.            (6) Ikea

6.            (5) Action

7.            (7) Lidl

8.            (8) Blokker

9.            (10) Jumbo

10.          (9) Gamma

Meer is te lezen ​het aprilnummer van RetailTrends.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in