Overslaan en naar de inhoud gaan

Van tevreden naar bevlogen medewerker

Je kent het wel: dat lekkere gevoel dat je soms hebt na een dag werken. Je sluit je computer en je dag af met een voldaan gevoel omdat…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volgens psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi, die dit principe onderzocht, is het een toestand waarbij je je volledig onderdompelt in een activiteit. Een mentale toestand waarbij de tijd vliegt. Elke actie, beweging en gedachte volgt als vanzelf uit de vorige. Je bent compleet ‘in het moment’ en gebruikt je uiterste vaardigheden. (Werk)dagen in Flow, dat zijn de dagen die je zoveel mogelijk wilt hebben. Net als geluk is het geen ultieme staat die je continu kunt voelen. En ook privéomstandigheden zijn van invloed. Maar als bedrijf wil je de relevante elementen die Flow creëren wel zoveel mogelijk naar boven halen.

Hoe krijg je dit als organisatie voor elkaar?

Onder andere door te zorgen dat medewerkers tevreden zijn. Maar … tevredenheid zegt eigenlijk niet zo veel. Want een medewerker die tevreden is, is niet perse diegene die hard werkt, of net die extra stap zet, servicegericht is of zich verantwoordelijk voelt voor het eindresultaat.

Het is ook niet gezegd dat tevreden medewerkers enthousiast zijn over de producten of diensten van hun eigen organisatie, laat staan deze aanbevelen aan anderen. En dat is wat iedere organisatie wel wil!

Dit sluit trouwens ook aan op de manier waarop gemeten wordt. Want een tevreden klant is niet perse een loyale klant. Daarom is de Net Promoter Score zo’n belangrijk instrument. Daarbij draait het ook niet meer alleen om de tevredenheid van een klant, maar gaat het erom in hoeverre een klant jouw producten en diensten zou aanbevelen.

Als bedrijf zoek je medewerkers die méér dan tevreden zijn. Die met passie bij je werken, die enthousiast zijn, vol energie aan de slag gaan, een stap verder gaan en zelf graag een bijdrage willen leveren aan de organisatie. Deze medewerkers zijn niet alleen tevreden, maar zijn in Flow.

Het van Blauw signaleert Flow  en monitort op continue basis.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in