Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkkracht meten: waar liggen de groeikansen voor jouw bedrijf?

Je merk is het meest waardevolle bezit van jouw bedrijf. Het is de optelsom van hoe consumenten naar je kijken, hoe werknemers je zien en…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Heb je eenmaal inzicht in de kijk van anderen naar jouw merk, dan kun je werken aan je merkgroei. Maar wat blijkt, consumenten zijn over het algemeen amper bezig met merken. Mensen blijken namelijk veel intuïtiever te zijn in hun beslisgedrag dan ze zelf denken. Het brein is sterk gericht op efficiency en het voorkomen van keuzestress. Essentieel is dat men een merk herkent en ook koppelt aan een specifieke koopsituatie. Alles draait om de kans dat je als merk in de gedachte van consumenten oppopt in een beslissende (koop-)situatie.

Deze ‘How Brands Grow’ theorie van Byron Sharp is een nieuwe visie op merkgroei. Blauw heeft een benadering van merkonderzoek ontwikkeld die aansluit op deze theorie. Hierbij staat centraal: wanneer men aan jouw merk denkt en niet hoe men over je denkt als voorspeller van marktgroei

Een concreet meetinstrument in plaats van de klassieke abstracte brand tracker. Met deze krijg je als bedrijf inzicht in:

  • Hoe vaak consumenten aan jouw merk denken
  • Situaties wanneer men aan je merk zou moeten denken
  • De herkenbaarheid van de unieke merkelementen van jouw merk

De klassieke brand tracker de deur uit: waarom het tijd is voor wat anders

Huidige merkonderzoeken geven weinig inzicht in merkkracht en daarmee weinig handvatten voor meer merkgroei. De klassieke brand tracker met marketingfunnel en imagostellingen laat vaak geen significante stijgingen of dalingen meer zien, of juist fluctuaties die niet te verklaren zijn. Bovendien rijmen de resultaten vaak niet met online performancecijfers, zoals conversie of zoekgedrag. Grote organisaties zoals banken, energiemaatschappijen en zorgverzekeraars, de top 50 bedrijven van Nederland, weet dit al langer en zoekt daarom naar een nieuw instrument om merkkracht en de effecten van merkcampagne te meten. Het is tijd voor iets nieuws, maar vernieuwing is spannend. Bedrijven als , Quooker en Spa gingen je al voor.

Meer weten? Download de whitepaper

Leer hoe je meer consumenten op meer momenten aan je merk kunt laten denken. Deze ‘How Brands Grow’ visie van Byron Sharp op merkgroei is radicaal anders dan je gewend bent. In de whitepaper krijg je handvatten voor de groeistrategie van je merk. .

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in