Logo's vergelijken: Pepsi en Coca-Cola


Benjamin Palmer, oprichter van het New Yorkse creatieve bureau Barbarian Group, zette alle logowisselingen van Pepsi en Coca-Cola naast en onder elkaar, en komt zo tot een mooie vergelijking…
Nu is deze vergelijking niet helemaal correct. Het logo van Coca-cola heeft zeker wel wat veranderingen ondergaan, maar ze zijn een stuk subtieler dan bij Pepsi. En dan kom je tot deze vergelijking:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Pepsi-logo uit 1973 heeft het – na het logo uit 1906- nog het langste volgehouden. En om eerlijk te zijn is dat ook het enige logo dat in m’n hoofd bewaard is gebleven.
Maar: een hele snelle rekensom laat zien dat marketeers gemiddeld iedere 10 jaar uitgekeken raken op hun logo. Stocklogo’s pakte dat gegeven op en probeerde te voorspellen hoe logo’s er in de toekomst uit gaan zien. Jammer genoeg geen variaties op die van Pepsi en Coca Cola, maar de logovoorspellingen van Gap en Nokia zijn erg grappig... Andere variaties op logo's vind je hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid