Overslaan en naar de inhoud gaan

Logo's vergelijken: Pepsi en Coca-Cola

Vasthouden aan een logo is lastig, maar loont op de lange termijn. Kijk maar eens naar onderstaande vergelijking tussen de logo’s van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, oprichter van het New Yorkse creatieve bureau , zette alle logowisselingen van Pepsi en Coca-Cola naast en onder elkaar, en komt zo tot een mooie vergelijking…

related partner content for mobile comes here

Nu is deze vergelijking niet helemaal correct. Het logo van Coca-cola heeft zeker wel wat veranderingen ondergaan, maar ze zijn een stuk subtieler dan bij Pepsi. En dan kom je tot deze vergelijking:

Het Pepsi-logo uit 1973 heeft het – na het logo uit 1906- nog het langste volgehouden. En om eerlijk te zijn is dat ook het enige logo dat in m’n hoofd bewaard is gebleven.

Maar: een hele snelle rekensom laat zien dat marketeers gemiddeld iedere 10 jaar uitgekeken raken op hun logo. pakte dat gegeven op en probeerde te voorspellen hoe logo’s er in de toekomst uit gaan zien. Jammer genoeg geen variaties op die van Pepsi en Coca Cola, maar de logovoorspellingen van Gap en Nokia zijn erg grappig... Andere variaties op logo's .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in