Overslaan en naar de inhoud gaan

Het cadeau en zijn verhaal

Je moet morgen naar een verjaardag. Maar zoals het vaak gaat: je hebt nog geen cadeau. Je hebt nog net genoeg tijd om de stad in te duiken,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je moet morgen naar een verjaardag. Maar zoals het vaak gaat: je hebt nog geen cadeau. Je hebt nog net genoeg tijd om de stad in te duiken, maar je wilt ook niet voor de zoveelste keer met een fles wijn, een cadeaubon of een toiletproduct aankomen zetten. Jouw cadeau moet leuk, persoonlijk, en het liefst ook origineel zijn. Maar dat kost vaak veel tijd en moeite. De nieuwe website biedt de oplossing.

related partner content for mobile comes here

Hoe het begon
De vier vrienden , , en , waarvan de laatste twee broers hebben Cadeau.nl afgelopen weekend gelanceerd. Vanuit eigen behoefte, want zelf komen zij ook niet graag aan op een feestje aan met een saai of suf product. Daarom reizen zij de wereld af op zoek naar originele cadeaus. Op beurzen in Parijs, Frankfurt en Japan, maar ook gewoon in het dagelijks leven. Het assortiment van Cadeau.nl breidt dan ook snel uit, maar wel gecontroleerd, zodat het kwaliteitsniveau gehandhaafd kan worden.

Betekenis
Je kunt natuurlijk ook gewoon geld geven aan de gelukkige. Maar wat een cadeau speciaal maakt, is uiteraard het verrassingseffect. En als je daarbij iets kunt vertellen is het cadeau compleet. Waarom past het zo bij die persoon? Waar komt het vandaan? Het assortiment van Cadeau.nl bestaat stuk voor stuk uit producten waarbij unieke verhalen te vertellen zijn, waar je mee kunt aankomen op een feestje. Zo is er de samoerai-paraplu die een extra handvat heeft om zelfs in de grootste stormen je mannetje te kunnen staan. En de vissenkom die is gebaseerd op een appartementencomplex in Hong Kong. De cadeaus hebben vaak ook een maatschappelijke betekenis. Zoals het milieu of maatschappelijke betrokkenheid. Het vogelhuisje dat je zelf in elkaar kunt zetten bijvoorbeeld, is gemaakt van stevig gerecycled karton. En de Mouse Doorstop is gemaakt van reststukjes hout. Zo heb je, als je het goed doet, bij elke persoon die je iemand blij maakt een ‘wat ken je mij goed!’ reactie.

Het verrassingseffect, hoe houd je dat erin?
Wat ik zelf ervaar is dat de leuke, originele cadeaus zo populair worden, dat je ze op een gegeven moment te vaak gaat zien. Ik heb dat bijvoorbeeld bij Dollar-toiletpapier. Bij een site gespecialiseerd in originele cadeaus bestaat dat gevaar ook. Maar daar heeft Cadeau.nl iets op bedacht. Dreigt een cadeau de fun-factor te gaan verliezen, zal deze plaatsmaken voor een ander cadeau. Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Rogier zegt hier het volgende over: “Bij het uitzoeken van cadeaus letten we ook op de “aanhoudende waarde’. Wij zien het als karakter. Sommige vazen zijn in de jaren 50 ontworpen, die waren toen mooi, en zijn dat nog steeds. Het heeft te maken met design, maar ook hoe het product gemaakt wordt en hoe bruikbaar het is. Niet alle cadeaus zullen per definitie klassiekers worden, maar we doen ons best om zo authentiek mogelijke cadeaus aan te bieden.”

De plannen?
Cadeau.nl wil de beste cadeausite van Nederland worden. Het lijkt erop dat ze cadeaus kopen snel, geslaagd en leuk maken. Wat het onderscheid moet maken is de doortastendheid van de cadeaus. Geen gadget die leuk is voor twee dagen, maar dingen die je langere tijd blij kunnen maken. Toch is de weg naar geluk geen gemakkelijke. Zoek naar cadeau op Google en je hebt de keuze uit talloze aanbieders. Originaliteit, snel leveren en producten op maat zijn eerder uitzondering dan regel. Zullen de geschenken van Cadeau.nl zich echter blijven onderscheiden door het verhaal erachter, dan verwacht ik dat er voor hen een plaats is weggelegd op de overvolle cadeaumarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in