Overslaan en naar de inhoud gaan

Retailers zonder multichannelplatform verliezen omzet

Volgens Brits onderzoek hebben de 100 grootste Britse retailers tussen 2007 en 2010 een half miljard pond aan omzet gemist door slecht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo loopt supermarktketen Morrisons 300 miljoen pond mis, omdat deze keten geen goed online winkelplatform heeft. De supermarkt komt echter binnenkort met nieuwe online diensten, en test momenteel een e-commerce omgeving.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek komt van digitaal bureau Head London, in samenwerking met Oxford Economic. Volgens de onderzoekers zijn Dixons, Phones4u, Homebase, SportsDirect en DFS inmiddels de grootste slachtoffers geworden van hun eigen slechte digitale strategie: ze verliezen allemaal sterk op hun concurrenten die hun online business beter op orde hebben.

Tesco doet het volgens het onderzoek het beste. Deze keten verdient 255 miljoen pond meer dankzij een ‘superieure multichannel performance’.
Boots, die recent een mobiele e-commerce site startte, eindigt ook hoog op de lijst.

Head London beoordeelde de 100 retailers op hoe ze mobiel en online met hun winkels hadden geintegreerd, en bekeek vervolgens hun omzetcijfers.

Sam Moore, directeur consulting services bij Oxford Economics: We vonden een duidelijke link tussen groei en multichannel performance. Dit bevestigt dat er een commerciële incentive is om te investeren in een digitale multichannelstrategie.’

Retailers die meeste omzet verliezen:
Morrisons - £314 miljoen
Dixons - £32.6 miljoen
Phones 4U - £17.5 miljoen
Homebase - £9.6 miljoen
Sports Direct - £9.5 miljoen
DFS - £5.9 miljoen

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in