Retailers zonder multichannelplatform verliezen omzet
Zo loopt supermarktketen Morrisons 300 miljoen pond mis, omdat deze keten geen goed online winkelplatform heeft. De supermarkt komt echter binnenkort met nieuwe online diensten, en test momenteel een e-commerce omgeving.
Het onderzoek komt van digitaal bureau Head London, in samenwerking met Oxford Economic. Volgens de onderzoekers zijn Dixons, Phones4u, Homebase, SportsDirect en DFS inmiddels de grootste slachtoffers geworden van hun eigen slechte digitale strategie: ze verliezen allemaal sterk op hun concurrenten die hun online business beter op orde hebben.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Tesco doet het volgens het onderzoek het beste. Deze keten verdient 255 miljoen pond meer dankzij een ‘superieure multichannel performance’.
Boots, die recent een mobiele e-commerce site startte, eindigt ook hoog op de lijst.
Head London beoordeelde de 100 retailers op hoe ze mobiel en online met hun winkels hadden geintegreerd, en bekeek vervolgens hun omzetcijfers.
Sam Moore, directeur consulting services bij Oxford Economics: We vonden een duidelijke link tussen groei en multichannel performance. Dit bevestigt dat er een commerciële incentive is om te investeren in een digitale multichannelstrategie.’
Retailers die meeste omzet verliezen:
Morrisons - £314 miljoen
Dixons - £32.6 miljoen
Phones 4U - £17.5 miljoen
Homebase - £9.6 miljoen
Sports Direct - £9.5 miljoen
DFS - £5.9 miljoen
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid