Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten dwingen retailers tot mobiele strategie

RSR Research legde een aantal stellingen over de mobiele telefoon voor aan 83 grote retailers van deze wereld. Een meerderheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is te lezen in het onderzoek “Keeping Up with the Mobile Consumer”. 78 procent van de respondenten is het eens met de stelling, waarvan 35 procent heel erg eens.
13 procent van de respondenten antwoordden neutraal, en 9 procent was het niet met de stelling eens.

related partner content for mobile comes here

81 procent van de respondenten denkt dat de beste mogelijkheden voor mobile retail nog niet ontdekt zijn, waarvan 24 procent het hier heel erg mee eens is. 10 procent is het niet eens met deze stelling.

46 procent van de respondenten heeft hele andere doelen gesteld voor mobiele shoppers dan voor e-commerce shoppers. 35 procent snapt de vraag niet, en 19 procent is het niet eens met de stelling.

Volgens de retailers kan een mobiele strategie op drie manieren goed zijn voor de onderneming en zijn klanten:

- Een verbetering van de customer engagement leidt tot verbetering van de loyaliteit (98 procent vindt dit waardevol, waarvan 73 procent heel erg waardevol).
- De mogelijkheid om te innoveren met mobiel, plus een verbetering van de customer engagement leidt tot verbetering sales (88 procent vindt dit waardevol, waarvan 61 heel erg waardevol).

Aanvullend vindt 93 procent 'het verkrijgen van betere inzichten in shopgedrag' waardevol, waarvan 59 procent heel erg waardevol.

Wat moeten consumenten vooral kunnen doen op de mobiele site van retailers? 94 procent denkt dat consumenten vooral goed moeten kunnen zoeken naar producten. Retailers denken daarnaast dat een store locator zinnig is (90 procent vindt dat belangrijk), een goed aanbod van coupons/aanbiedingen (94 procent vindt dat belangrijk) en toegang tot product reviews (90 procent vindt dat belangrijk).

Retailers gebruiken deze mogelijkheden echter nog niet allemaal. Zo maakt 48 procent gebruik van een store location-app, en heeft 35 procent mobiel zoeken makkelijker gemaakt. 32 procent biedt coupons aan, bij 26 procent kun je product reviews lezen en bij 25 procent je bestelling volgen.

Wat vindt men niet of minder belangrijk: cadeaubonnen (22 procent kruist dit aan als belangrijk), het bekijken van wekelijkse advertenties (18 procent vindt dat belangrijk) en het gebruik van barcodes om de prijs/beschikbaarheid te checken (16 procent belangrijk).

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in