Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil betalen voor duurzame voeding

Consumenten hebben in supermarkten in de eerste helft van dit jaar 39,1 pct meer besteed aan duurzame voeding dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een bedrag van ruim 500 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek door het instituut LEI in opdracht van het ministerie van EL&I. LEI baseert zich op kassagegevens over producten met een keurmerk. Het gaat dan om onder meer biologische voeding, diervriendelijk gemaakte producten, fairtrade en duurzaam gevangen vis.

related partner content for mobile comes here

De supermarkten hebben het aanbod van producten met een keurmerk de laatste jaren sterk verbreed. De omzet van biologische producten groeide met 29,1 procent naar 195 miljoen euro. De supermarkten zorgden voor bijna de helft van de omzet van biologische producten. Natuurvoedingswinkels zien hun omzet minder hard stijgen.

Diervriendelijke voeding viel ook in de smaak. In de supermarkten steeg de omzet met 56 procent naar 114 miljoen euro.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in