LBi presenteert nieuwe strategie


De nieuwe CEO van LBi (in Nederland vertegenwoordigd door Lost Boys), Luke Taylor, presenteerde vandaag de 'nieuwe strategische roadmap'.
De volledige presentatie kan worden gedownload via www.lbi.com.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het kort komt het er op neer dat LBi een full-servicebureau moet worden dat wereldwijd kan opereren.
Dat betekent een meer efficiente dienstverlening (kosten drukken) door onder andere verspreiding van diensten en centrale inkoop, kennisdeling en een focus op de belangrijkste groeimarkten.
Lokale bureaus zullen het een stuk beter moeten gaan doen en het bureau wil nu echt gaan communiceren vanuit 1 merk: LBi.
Het bureau heeft hiertoe de volgende strategische prioriteiten gedefinieerd:
1. Het bouwen van kenniscentra en uitbreiding van full-service aanbod in de belangrijkste hub markets: de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Azië.
Taylor: 'De internationale opdrachten van belangrijke multinationals worden bij uitstek in die gebieden verstrekt'.
Met name in de VS wil LBi uitbreiden op het gebied van media en search, om een meer marketing-geörienteerd en geïntegreerd full-service dienstenpakket te kunnen aanbieden.
Daarnaast zal in de VS (op autonome basis) expertise worden ontwikkeld in social media marketing en content syndication.
In Groot Brittannië nam LBi recent search engine optimisationbureau Netrank over. Expertise op het gebied van paid search zal op autonome basis worden verworven, aldus Taylor.
Het afgelopen jaar heeft LBi ook een full-servicedienstverlening in India opgezet, een markt die zich naar verwachting tot de derde hub market zal ontwikkelen. Doel is om het eerste full-servicebureau te zijn voor de Aziatische markt.
2. Dienstverlening voor grote internationale opdrachtgevers over meerdere landen verspreiden en centraal inkopen.
Dan moet je denken aan dienstverlening op het gebied van rich media in Kopenhagen (Denemarken), de IDTV praktijk in Milaan (Italië) en natuurlijk de technologische diensten in India.
3. Ontwikkeling van aanbod op lokale Europese markten
De Europese markt wordt steeds meer volwassen en consolideert. In de dienstverlening hier komt de nadruk te liggen op marketing en rendement op investering.
Taylor: 'Het is voor LBi van groot belang om zowel de bepaling als het management van de online klanten-wervingstrategie voor al haar grote klanten te verzorgen. Om dit te realiseren is het noodzakelijk de planning en het creatieve vermogen in diverse markten verder te verbeteren. Daarnaast zal LBi de lokale research diensten verder ontwikkelen om beter inzicht te verkrijgen in het gedrag van klanten in lokale markten.'
De lokale bureaus moeten dus betere en stabielere omzetten draaien, waarbij een steeds groter deel van de omzet afkomstig zal zijn van doorlopende relaties met belangrijke klanten, in plaats van meer risicovolle eenmalige fixed fee projecten.
Cross selling bij bestaande relaties moet de kosten voor kostbare new business development drukken en de marges verder verbeteren.
4. Eén wereldwijd merk neerzetten, gepositioneerd als internationaal leidend digitaal bureau
Taylor: 'LBi zal moeten communiceren vanuit één merk en één visie om zo de kwaliteit en het belang van haar diensten nog beter onder de aandacht te brengen.
Samenwerking over de verschillende disciplines heen, is daarbij een belangrijke voorwaarde voor succes. Het bureau heeft hiervoor een incentive-model ontwikkeld en komt met een kennismanagement infrastructuur.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid