Overslaan en naar de inhoud gaan

LBi presenteert nieuwe strategie

De nieuwe CEO van LBi (in Nederland vertegenwoordigd door Lost Boys), Luke Taylor, presenteerde vandaag de 'nieuwe strategische roadmap'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe CEO van LBi (in Nederland vertegenwoordigd door ), Luke Taylor, presenteerde vandaag de 'nieuwe strategische roadmap'.

related partner content for mobile comes here

De volledige presentatie kan worden gedownload via .

In het kort komt het er op neer dat LBi een full-servicebureau moet worden dat wereldwijd kan opereren.

Dat betekent een meer efficiente dienstverlening (kosten drukken) door onder andere verspreiding van diensten en centrale inkoop, kennisdeling en een focus op de belangrijkste groeimarkten.

Lokale bureaus zullen het een stuk beter moeten gaan doen en het bureau wil nu echt gaan communiceren vanuit 1 merk: LBi.

Het bureau heeft hiertoe de volgende strategische prioriteiten gedefinieerd:

1. Het bouwen van kenniscentra en uitbreiding van full-service aanbod in de belangrijkste hub markets: de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Azië.

Taylor: 'De internationale opdrachten van belangrijke multinationals worden bij uitstek in die gebieden verstrekt'.

Met name in de VS wil LBi uitbreiden op het gebied van media en search, om een meer marketing-geörienteerd en geïntegreerd full-service dienstenpakket te kunnen aanbieden.

Daarnaast zal in de VS (op autonome basis) expertise worden ontwikkeld in social media marketing en content syndication.

In Groot Brittannië nam LBi recent search engine optimisationbureau over. Expertise op het gebied van paid search zal op autonome basis worden verworven, aldus Taylor.

Het afgelopen jaar heeft LBi ook een full-servicedienstverlening in India opgezet, een markt die zich naar verwachting tot de derde hub market zal ontwikkelen. Doel is om het eerste full-servicebureau te zijn voor de Aziatische markt.

2. Dienstverlening voor grote internationale opdrachtgevers over meerdere landen verspreiden en centraal inkopen.

Dan moet je denken aan dienstverlening op het gebied van rich media in Kopenhagen (Denemarken), de IDTV praktijk in Milaan (Italië) en natuurlijk de technologische diensten in India.

3. Ontwikkeling van aanbod op lokale Europese markten

De Europese markt wordt steeds meer volwassen en consolideert. In de dienstverlening hier komt de nadruk te liggen op marketing en rendement op investering.

Taylor: 'Het is voor LBi van groot belang om zowel de bepaling als het management van de online klanten-wervingstrategie voor al haar grote klanten te verzorgen. Om dit te realiseren is het noodzakelijk de planning en het creatieve vermogen in diverse markten verder te verbeteren. Daarnaast zal LBi de lokale research diensten verder ontwikkelen om beter inzicht te verkrijgen in het gedrag van klanten in lokale markten.'

De lokale bureaus moeten dus betere en stabielere omzetten draaien, waarbij een steeds groter deel van de omzet afkomstig zal zijn van doorlopende relaties met belangrijke klanten, in plaats van meer risicovolle eenmalige fixed fee projecten.

Cross selling bij bestaande relaties moet de kosten voor kostbare new business development drukken en de marges verder verbeteren.

4. Eén wereldwijd merk neerzetten, gepositioneerd als internationaal leidend digitaal bureau

Taylor: 'LBi zal moeten communiceren vanuit één merk en één visie om zo de kwaliteit en het belang van haar diensten nog beter onder de aandacht te brengen.
Samenwerking over de verschillende disciplines heen, is daarbij een belangrijke voorwaarde voor succes. Het bureau heeft hiervoor een incentive-model ontwikkeld en komt met een kennismanagement infrastructuur.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in