P&G introduceert Gillette Fusion voor vrouwen
Procter & Gamble introduceert een nieuw scheermesje voor vrouwen in de VS. Deze Venus Embrace telt net als de Gillette Fusion 5 mesjes.
En net als bij de Fusion wordt deze introductie ondersteund door een enorme campagne: de grootste voor een vrouwenmesje sinds 2001, aldus P&G.
(In dat jaar werd de '3mesjes-variant' voor vrouwen geïntroduceerd).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe campagne werd ontwikkeld door BBDO Worldwide in New York en zet vrouwen neer als 'godinnen, maar dan in hedendaagse situaties'.
In The New York Times legt BDDO de doelstelling uit: 'Every woman can be the goddess of something, because this allows you to be your most feminine self.'
Bij scheerproducten voor mannen legt Gillette de nadruk op de technische innovaties, en hoewel er maar liefst 35 patenten aan de nieuwe vrouwenmesjes hangen, wordt in deze campagne de nadruk gelegd op de 'emotionele voordelen'.
'Want mannen willen weten waarom ze meer betalen. Als een man 25 dollar voor een lippenstift zou neertellen, zou alleen de naam Chanel niet genoeg zijn', aldus BBDO.
Gillette claimt een marktaandeel van 55 procent in de vrouwenmesjesmarkt (bron Nielsen en interne data).
Volgens Information Resources Inc werd er vorig jaar voor 1,9 miljard dollar aan scheermesjes en aanverwanten verkocht, alleen al in de VS.
De winst voor fabrikanten zit 'm met name in de navullingen. Zo kost de Venus Embrace, inclusief 2 navulmesjes en een 'douchehouder' tussen de 9,99 en 11,99 dollar, en een pakje met 4 mesjes tussen de 13,49 en 14,99 dollar.
Vorig jaar verdiende Gillette in de VS 671 miljoen dollar aan mannen- en vrouwen navullingen, 124 miljoen dollar aan mesjeshouders en 219 miljoen dollar aan weggooimesjes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid