Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo gaat voor 'Disney-gevoel' in kerstreclame

De bekende Jumbo-familie krijgt hulp van fabelachtige bosdiertjes.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Supermarktketen Jumbo komt dit jaar opnieuw met een sprookjesachtige kerstreclame. De Jumbo-familie wordt tijdens de feestdagen geholpen door fabelachtige bosdiertjes.

related partner content for mobile comes here

Gouden Loeki


De lat ligt hoog, want vorig jaar wonnen reclamebureau Alfred en Jumbo een Gouden Loeki met de kerstcampagne. In die prijswinnende reclame stak vader Frank Lammers vreemden op straat een helpende hand toe. Dit jaar krijgt hij zelf een beetje hulp.

Gouden Loeki met de kerstcampagne. In die prijswinnende reclame stak vader Frank Lammers vreemden op straat een helpende hand toe. Dit jaar krijgt hij zelf een beetje hulp.

met de kerstcampagne. In die prijswinnende reclame stak vader Frank Lammers vreemden op straat een helpende hand toe. Dit jaar krijgt hij zelf een beetje hulp.

‘Bij Jumbo staat familie en samen zijn centraal’, vertelt Patrick de Zeeuw van Alfred. ‘Dat sluit goed aan bij de feestdagen.’

Sprookjes en kerstverhalen


Kerst is volgens De Zeeuw ‘het Superbowl-moment voor de Nederlandse markt’. Merken doen iets extra’s in hun campagnes en zetten meer in op emotie. Hoe gaat Jumbo zich onderscheiden? ‘Met emotie en warme familiesfeer. We hebben inspiratie gehaald uit klassieke sprookjes en kerstverhalen. We willen dat Disney-gevoel bereiken.’

Kerst is volgens De Zeeuw ‘het Superbowl-moment voor de Nederlandse markt’. Merken doen iets extra’s in hun campagnes en zetten meer in op emotie. Hoe gaat Jumbo zich onderscheiden? ‘Met emotie en warme familiesfeer. We hebben inspiratie gehaald uit klassieke sprookjes en kerstverhalen. We willen dat Disney-gevoel bereiken.’

Making-of


Hoofd 3D-animatie Boyo Frederix van Postoffice vertelt dat hij sinds juni bezig is met de campagne. ‘Wij bestrooiden bomen met nepsneeuw terwijl het vijfentwintig graden was’, vertelt hij. Tijdens de opnames gebruikte Frederix knuffels als stand-ins voor de bosdieren, zodat de lichtval en schaduwen zouden kloppen.

Hoofd 3D-animatie Boyo Frederix van Postoffice vertelt dat hij sinds juni bezig is met de campagne. ‘Wij bestrooiden bomen met nepsneeuw terwijl het vijfentwintig graden was’, vertelt hij. Tijdens de opnames gebruikte Frederix knuffels als stand-ins voor de bosdieren, zodat de lichtval en schaduwen zouden kloppen.

In onderstaande afbeelding zie je hoe gedetailleerd de eekhoorn-animatie gemaakt is.

‘We hebben ons volledig verdiept in de anatomie van eekhoorns’, vertelt Frederix. ‘Zo konden we in 3D het skelet, de spieren, de huid en de vacht namaken. We zijn uren bezig geweest met onderdelen die de kijker niet direct in beeld ziet, maar die wel zorgen dat de animatie als een ‘echt’ diertje voelt.’

Omnichannel-campagne


De commercial is vanaf 6 december te zien op tv. Er zijn ook speciale online video’s rondom het kerstassortiment van de supermarkt. Deze filmpjes worden verspreid onder specifieke doelgroepen. Zo ziet ‘de gemakszoeker’ een filmpje over kant-en-klare toetjes, terwijl ‘fijnproevers’ meer informatie krijgen over bijzondere ingrediënten.

De commercial is vanaf 6 december te zien op tv. Er zijn ook speciale online video’s rondom het kerstassortiment van de supermarkt. Deze filmpjes worden verspreid onder specifieke doelgroepen. Zo ziet ‘de gemakszoeker’ een filmpje over kant-en-klare toetjes, terwijl ‘fijnproevers’ meer informatie krijgen over bijzondere ingrediënten.

Wim Junte, interim marketingdirecteur bij Jumbo: 'En natuurlijk toveren we onze supermarkten volledig om tot kerstwinkels met kerstbomen, de kerstproducten en volop kerstinspiratie. Maar ook buiten de winkels zie je onze kerstboodschap overal. Natuurlijk op Jumbo.com en in de Jumbo app, maar ook in de huis-aan-huis folder en ons extra dikke Hallo Jumbo magazine.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Verantwoordelijken bij opdrachtgever: Ruben Mekenkamp, Tim Steur, Sharon Suppers
Bureau: Alfred International
Account: Anna Versluis, Jochem Kleine, Michelle Doornbusch, Mireille Elberse
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Director: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
DOP: Nico Hovingh
Editor: Kim Hinrichs
Post productie: Postoffice
3D animatie:
Boyo Frederix
Ritchy Wattimena
Tom Schuijt
Hendrik Kramer
Compositing:
Bram Vleugel
Bram Buddingh
Patcharee Sa-ardkitinun
VFX Producer: Corne Overbeeke
Grading: John Thorborg
Soundstudio: STMPD Recording Studios

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in