Overslaan en naar de inhoud gaan

[Update] Eurobest 2017: Nederland staat 44 keer op de shortlist

Woensdag volgt de tweede en laatste lijst shortlists. Of Nederland definitief met winst naar huis gaat, weten we donderdagavond.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Europese festival Eurobest maakt bekend dat Nederland tot nu toe 44 keer is genomineerd voor een award. Bureau N=5 is maar liefst 11 keer genomineerd, DDB & Tribal staat 13 keer op de shortlist: een keer met KLM, een keer met Volkswagen en 11 keer met de Stotterapp voor Vodafone.

related partner content for mobile comes here

Het Europese festival rondom creativiteit vindt dit jaar plaats in Londen. Donderdag volgt de prijsuitreiking. Vorig jaar stond Nederland 45 keer op de shortlist en nam uiteindelijk 21 prijzen mee naar huis.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Een

overzicht van Nederlandse shortlists per categorie

:

Creative data

GEEN

Design

- THEY CALL US LEEUWINNEN (NIKE / WIEDEN + KENNEDY)

- EVERT_45 (KPN / N=5)

- KLM THE BEAUTY IN MOTION (KLM/ DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

Direct

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

Entertainment

- ABSOLUT - THIS IS OUR HOUSE (ABSOLUT / FIRST DAY OF SPRING)

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

Innovation (lees meer)

- KPN SAFE LOCK (KPN / N=5)

- HELPING HEART (ABN AMRO / N=5)

Media

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

- EVERT_45 (Twee nominaties voor KPN / N=5, in de subcategorieën 'Use of Social Platforms' en 'Use of Branded Content created for Digital or Social Media')

Outdoor

- VW FLOATING PASSENGERS (VOLKSWAGEN / DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

PR

- GET THE FLOW (Twee nominaties voor VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM en HET PR BUREAU in de subcategorieën 'Financial Products & Services, Commercial Public Services, B2B Products & Services' en 'Use of Technology'.)

- LAKDOORTIJN (STICHTING SEMMY / XXS)

- THEY CALL US LEEUWINNEN (NIKE / WIEDEN +KENNEDY)

Promo & Activation

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB 2 keer, in de subcategorieën 'Financial Products & Services, Commercial Public Services, B2B Products & Services' + 'Use of Mobile' )

- THEY CALL US LEEUWINNEN (NIKE / W+K)

Radio & Audio

GEEN

Print & Publishing

GEEN

Interactive

- EVERT_45 (KPN / N=5, 4 keer genomineerd. Een keer in de subcategorie 'Microsite', drie afleveringen zijn genomineerd in de categorie 'Webisodes'

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

- HOVERING ART DIRECTOR (ADOBE / ACHTUNG!mcgarrybowen Amsterdam)

Film Craft

- THE SHARED STORY OF HARRY AND AHMED (UNICEF / 180 AMSTERDAM Amsterdam)

- WHAT ARE GIRLS MADE OF (NIKE / WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM* / RIFF RAFF London (gedeelde nominatie voor Nederland en het Verenigd Koninkrijk)

Print & Outdoor Craft

GEEN

Mobile

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM)

Healthcare

- SHIT AD (TEVA / HAVAS LEMZ)

- GET THE FLOW (VODAFONE / DDB & TRIBAL AMSTERDAM) (2 nominaties in subcategorieën 'Health and wellness tech' en 'Brand-les education & awareness)

- LAKDOORTIJN (STICHTING SEMMY / XXS)

Digital Craft

- ARTSCIENCE MUSEUM: INTO THE WILD (GOOGLE ZOO SINGAPORE / MEDIAMONKS)

- EVERT_45 (KPN / N=5 )

Film

- WHAT WILL THEY SAY ABOUT YOU? (NIKE / WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM* / DIVISION Paris) (gedeelde nominatie tussen Nederland en Frankrijk)

- WHAT ARE GIRLS MADE OF (NIKE / WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM* / RIFF RAFF London ( gedeelde nominatie voor  Nederland en het Verenigd Koninkrijk)

- CRÈCHETEST (SAMSUNG / CHEIL WORLDWIDE)

- THE SHARED STORY OF HARRY AND AHMED (UNICEF / 180 AMSTERDAM Amsterdam)

- 5 nominaties voor Instagram Stories Features (INSTAGRAM / WIEDEN + KENNEDY) (titels: Broccoli, Warcraft, Spongebob, Meatnado en Date)

- EVERT_45 (KPN / N=5 )

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in