EK zorgt voor boost meiden- en vrouwenvoetbal
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Met een grootschalig jaarlijks onderzoek maken we inzichtelijk wat de inspanningen van de KNVB op het gebied van meiden- en vrouwenvoetbal opleveren. Daarbij speelde deze zomer uiteraard het EK Vrouwenvoetbal in Nederland een belangrijke rol. De OranjeLeeuwinnen werden Europees kampioen en zetten daarmee het vrouwenvoetbal in de spotlights.
De jaarlijkse tracker Meiden- en Vrouwenvoetbal geeft inzicht in de ontwikkeling van de bekendheid, de waardering en het imago van meiden- en vrouwenvoetbal en helpt de KNVB om de populariteit en het imago van de sport continu te verbeteren. Aan het onderzoek doen n=1.000 Nederlanders mee (algemeen publiek) en dat vullen we aan met n=200 ouders van dochters. Op die manier kunnen we uitspraken doen over de algehele beeldvorming in Nederland, maar ook in kaart brengen hoe ouders aankijken tegen voetbal als sport voor hun dochter.
Dit jaar hebben we het onderzoek ongeveer een maand na de EK finale uitgevoerd. Het positieve effect van het EK voor vrouwen in eigen land (WEURO) was daarin overduidelijk. Vrouwenvoetbal is nu de meest populaire vrouwensport van Nederland. Zeven op de tien Nederlanders heeft interesse in vrouwenvoetbal. Bovendien wordt voetbal door ouders van meisjes tot 5 jaar het meest overwogen als toekomstige sport. Het aantal ouders dat voetbal overweegt voor hun jonge dochter is zelfs verdubbeld ten opzichte van vorig jaar.
In dit filmpje van de KNVB legt manager vrouwenvoetbal Kirsten van de Ven uit welke positieve effecten de KNVB ervaart dankzij het succes van WEURO.
In dit filmpje van de KNVB legt manager vrouwenvoetbal Kirsten van de Ven uit welke positieve effecten de KNVB ervaart dankzij het succes van WEURO.
Meer weten?
Lees hier meer over Sponsoring & Sport of vraag 't aan Eva Gerritse
hier meer over Sponsoring & Sport of vraag 't aan Eva Gerritse
We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model
Lees meerInsights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.
Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.
Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid