Consument zit niet te wachten op inspiratie tussen de pakken melk en yoghurt


Om uit te testen of het de zuivelomzet een boost zou geven, richtte Hoogvliet in vestigingen in Voorschoten en Alphen aan den Rijn de afgelopen maanden een inspiratieschap in. Hoe dat er dan uitziet? Hoogvliet plaatste stalen frames met een houtlook-folie. Naast zuivel werden daar ook andere producten geplaatst, zoals, koekjes, ontbijtkoek, ontbijtgranen, appels, bosbessen en honing. Het idee was dat de klant zodoende zelf een ontbijt of toetje kon samenstellen. De test werd opgetuigd in samenwerking met FrieslandCampina.
Chique zuivel
Distrifood meldt nu dat Hoogvliet de inspiratieschappen weer weghaalt. De supermarkt hoopte een verschuiving te bewerkstelligen van standaardvla naar producten met een hogere waarde, en dat er extra ingrediënten het karretje in zouden gaan, maar dat Hoogvliet niet gebeuren. Het idee wordt niet verder uitgerold.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBeeld: 123rf (niet Hoogvliet)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid