Overslaan en naar de inhoud gaan

Kamer van Koophandel wil taboe doorbreken met campagne en landelijke hulplijn

De boodschap: zakelijke problemen zijn geen schande, praat erover
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Kamer van Koophandel (KvK) wil ondernemers laten weten dat het goed is om te praten over zakelijke problemen. Volgens de KvK schamen ondernemers zich of zijn ze bang voor het stigma. Om dat taboe te doorbreken is er nu een landelijke campagne.

related partner content for mobile comes here

De campagne kwam vorige week in het nieuws was bij onder andere Pauw, het NOS Journaal, en BNR.

Comeback-verhalen van Ron Blaauw, Jörgen Raymann en Danie Bles


Met de campagne (bureau: Havas Lemz) wil de KvK ondernemers laten weten dat ze er niet alleen voor staan. In mini-documentaires vertellen bekende ondernemers als Ron Blaauw, Jörgen Raymann en Danie Bles over financiële problemen die zij hebben meegemaakt. Deze ‘Comeback-verhalen’ laten zien dat problemen niet erg zijn, want je kunt er beter uitkomen als ondernemer.

Met de campagne (bureau: Havas Lemz) wil de KvK ondernemers laten weten dat ze er niet alleen voor staan. In mini-documentaires vertellen bekende ondernemers als Ron Blaauw, Jörgen Raymann en Danie Bles over financiële problemen die zij hebben meegemaakt. Deze ‘Comeback-verhalen’ laten zien dat problemen niet erg zijn, want je kunt er beter uitkomen als ondernemer.

24-uurs hulplijn


Ook opent de organisatie een landelijke hulplijn voor ondernemers in zwaar weer. Zij kunnen anoniem bellen naar 0800-1014. Hier vinden ze niet alleen KVK-deskundigen die hen een luisterend oor en advies bieden, maar ook bekende ervaringsdeskundigen Jörgen Raymann, Ron Blaauw en Danie Bles behoren tot het belpanel.

Ook opent de organisatie een landelijke hulplijn voor ondernemers in zwaar weer. Zij kunnen anoniem bellen naar 0800-1014. Hier vinden ze niet alleen KVK-deskundigen die hen een luisterend oor en advies bieden, maar ook bekende ervaringsdeskundigen Jörgen Raymann, Ron Blaauw en Danie Bles behoren tot het belpanel.

Ondernemers kunnen over alle aspecten van hun onderneming praten: van financiering en innovatie tot stress. De hulplijn is in de introductieweek 24/7 bereikbaar.

Imago van KvK


Deze campagne past bij de verandering van het imago van KvK. De organisatie wil zich positioneren digitale dienstverlener voor ondernemend Nederland, in plaats van Handelsregister. Met deze actie wil KvK zich presenteren als dienstverlener die ondernemers vooruit helpt.

Deze campagne past bij de verandering van het imago van KvK. De organisatie wil zich positioneren digitale dienstverlener voor ondernemend Nederland, in plaats van Handelsregister. Met deze actie wil KvK zich presenteren als dienstverlener die ondernemers vooruit helpt.


Credits
Prod. Company: Chapter Film & Motion Design (voorheen FilmGasten)
Director: Reinjan Prakke
Exec. Producer: Jesse Broertjes
DoP: Kevin Kimman
Sound: Kasper Koudenburg & Jan Wouter Stam
Edit: Reinjan Prakke, Amber Hooijmans & Diede van Vree
Bekende ondernemers: Danie Bles, Jörgen Raymann, Ron Blaauw
Media Agency: Initiative
Client: KVK (Michiel Huitema, Peggy Kaal, Kim van Gameren, Bob Boerrigter)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in