Jongeren zijn online betrokken bij ‘coole’ merken
Bijna een derde van de ondervraagde jongeren (28 procent) spreekt weleens over een merk op een discussieforum, drie kwart (76 procent) stuurt regelmatig productinformatie en links door. Bijna een kwart (24 procent) voegt regelmatig merkgerelateerde content toe aan social network- of videosites en bijna een vijfde (19 procent) zet merkcontent op hun homepage of sociale netwerksite.
Dit blijkt uit het 'Young Adults Revealed' onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd in juni/juli 2008 onder 12.603 respondenten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar in 26 landen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta"Jongeren zijn enthousiast over online merkcontent en -entertainment. De jeugd is ervan overtuigd dat hun mening en enthousiasme over merken ook belangrijk is in hun sociale kring. Ze willen in verband gebracht worden met 'coole' merken en daarom voegen ze clips toe aan hun sociale netwerksites en Windows Live Messenger," vertelt Julian Rolfe, Global Manager, Syndicated Research, Synovate.
Beth Uyenco, Global Research Director, Microsoft Advertising: ‘Marketeers vinden het moeilijk om jongeren via reclame te bereiken. Uit dit onderzoek leren we dat jongeren graag actief online bij merken betrokken zijn, mits de advertentie uitingen relevant en geloofwaardig zijn. Het is dus interessant voor adverteerders om jongeren al in de testfase van een online campagne te betrekken.’
E-mail, msn en video
Jongeren brengen gemiddeld 2,5 uur van hun dagelijkse vrije tijd door op het internet. Ze zijn hier op diverse manieren bereikbaar. Ze lezen regelmatig hun e-mail (94 procent), nieuwssites (80 procent), interesse-sites over films/muziek/games (76 procent) en chatten via de Messenger (76 procent). Bijna driekwart (73 procent) van de ondervraagden bekijkt videoclips online en stuurt clips door (62 procent). 40 procent bekijkt muziekclips en 27 procent bekijkt clips waarin vrienden te zien zijn. Bijna één op de tien ondervraagden stuurt wel eens virale advertentie- en marketingclips door (9 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid