Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren zijn online betrokken bij ‘coole’ merken

Jongeren blijken op internet betrokken bij merken, mits de merken relevant zijn en geloofwaardig met hen communiceren. Zo laat wereldwijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna een derde van de ondervraagde jongeren (28 procent) spreekt weleens over een merk op een discussieforum, drie kwart (76 procent) stuurt regelmatig productinformatie en links door. Bijna een kwart (24 procent) voegt regelmatig merkgerelateerde content toe aan social network- of videosites en bijna een vijfde (19 procent) zet merkcontent op hun homepage of sociale netwerksite.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het 'Young Adults Revealed' onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd in juni/juli 2008 onder 12.603 respondenten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar in 26 landen.

"Jongeren zijn enthousiast over online merkcontent en -entertainment. De jeugd is ervan overtuigd dat hun mening en enthousiasme over merken ook belangrijk is in hun sociale kring. Ze willen in verband gebracht worden met 'coole' merken en daarom voegen ze clips toe aan hun sociale netwerksites en Windows Live Messenger," vertelt Julian Rolfe, Global Manager, Syndicated Research, Synovate.

Beth Uyenco, Global Research Director, Microsoft Advertising: ‘Marketeers vinden het moeilijk om jongeren via reclame te bereiken. Uit dit onderzoek leren we dat jongeren graag actief online bij merken betrokken zijn, mits de advertentie uitingen relevant en geloofwaardig zijn. Het is dus interessant voor adverteerders om jongeren al in de testfase van een online campagne te betrekken.’

E-mail, msn en video

Jongeren brengen gemiddeld 2,5 uur van hun dagelijkse vrije tijd door op het internet. Ze zijn hier op diverse manieren bereikbaar. Ze lezen regelmatig hun e-mail (94 procent), nieuwssites (80 procent), interesse-sites over films/muziek/games (76 procent) en chatten via de Messenger (76 procent). Bijna driekwart (73 procent) van de ondervraagden bekijkt videoclips online en stuurt clips door (62 procent). 40 procent bekijkt muziekclips en 27 procent bekijkt clips waarin vrienden te zien zijn. Bijna één op de tien ondervraagden stuurt wel eens virale advertentie- en marketingclips door (9 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in