Hudson’s Bay investeert 1 miljard euro in Duitse Kaufhof
Deze zaken bevinden zich onder andere in Frankfurt, Stuttgart en Düsseldorf (foto: Kaufhof aan de Königsallee in Düsseldorf). Er komen nieuwe afdelingen voor schoeisel, cosmetica, accessoires, en er zijn afspraken met verschillende nieuwe internationale modelabels.
Canadese retailer Hudson's Bay nam de warenhuizen van Kaufhof vorig jaar over van Metro, voor 2,8 miljard euro. Nu is het tijd om de boel flink aan te pakken. Want ook de Duitse warenhuizen hebben de laatste 20 jaar te kampen met teruglopende inkomsten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHudson’s Bay wil de komende jaren 1 miljard euro besteden aan een ombouw van de winkels, maar ook nieuwe outletwinkels openen in stadsharten en investeren in de online business.
CEO van Hudson’s Bay, Jerry Storch, legt aan het Duitse Handelsblatt uit dat er te lang niet geïnvesteerd is in warenhuizen, met als resultaat verouderde winkels waarin enkel nog oudere klanten winkelen.
De Canadese retailer wil volgend jaar 5 Saks (Off) Fifth designer shop-in-shops openen in de warenhuizen, en dat aantal daarna uitbreiden naar 40. Volgens Storch zijn er grote kansen voor outlets in Duitsland, en focussen concurrenten hoofdzakelijk op massamarkten.
Plannen voor Benelux
Met de overname van Kaufhof is Hudson’s Bay ook eigenaar geworden van het Belgische Galeria Inno. Deze keten dient weer als voorbeeld voor de nieuwe Nederlandse warenhuizen, die de retailer de komende jaren wil openen in Nederland. Daarnaast komt er in 2018 een warenhuis in Luxemburg.
Kaufhof telt 103 warenhuizen en 167 sportwinkels, de meeste op centrale locaties in de grootste Duitse steden.
Bron: Handelsblatt
Beeld: Wikimedia
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid