Overslaan en naar de inhoud gaan

Starcom komt met eigen tv-onderzoek op basis van social behavorial data

Het mediabureau introduceert de TV Audience Amplifier (TVAA).
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volgens Starcom is de combinatie sociale media en tv kijken nog steeds populair. Uit het medialandschap onderzoek van Starcom blijkt dat ruim 30 procent van de tv-kijker aan het multitasken is tijdens het tv kijken. Hierbij is het gebruik van sociale media nog steeds een van de belangrijkste activiteiten. In een recent  van Twitter in samenwerking met Starcom was te zien dat het gebruik van sociale media tijdens tv-kijken consumenten beter commercials laat onthouden. 

Nieuwe inkoopmethodiek
Starcom introduceert op basis van deze multitasking de TV Audience Amplifier, die ontstaan is vanuit de behoefte van klanten voor kwalitatievere tv-inkoop en de importantie van het samenbrengen van offline en online gedrag. TVAA komt voort uit een meerjarige samenwerking met partners waarbij met datafusie van onder andere SKO en social behavior een toepasbare DMP ontwikkeld is, die tv-strategie en onderhandelingsproces volgens Starcom fundamenteel verandert.  &;Dit biedt een nieuwe inkoopmethodiek waarbij socialemediagedrag de basis vormt voor optimalisatie van de inkoop van tv-zendtijd&;, zegt ceo Cornelie Weller. &;TVAA is een voorbeeld van een van onze disruptieve methodieken die breekt met de traditionele wijze waarop tv gepland wordt.&;
 
Interessegebieden
De inkoopsystematiek richt zich op de targetting op interessegebieden in plaats van de traditionele socio-demografische eigenschappen. De inkoopsystematiek is niet alleen gericht op het bereiken van personen met een specifiek interessegebied, maar ook op de wijze waarop deze groep invloed heeft op hun sociale omgeving. Starcom beschikt volgens Weller binnen deze systematiek over data die inzichtelijk moet maken welke marktpartijen de meest invloedrijke personen bereiken en binnen welke specifieke programma’s en specifieke tijdvakken deze te vinden zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in