Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Paarse Krokodil Effect

Het gebeurt niet vaak dat een reclamespot echt aanslaat en leidt tot allerlei initiatieven die gebruik maken van het idee uit die spot.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ohra is het gelukt met de paarse krokodil.

related partner content for mobile comes here

De commercial, waarin een moeder met haar dochtertje de in het zwembad kwijtgeraakte opblaaskrokodil zien staan in het hokje van de beheerder. De blijdschap wordt al snel getemperd door de tergende bureaucratische reactie, waarbij er pas na het inleveren van het geheel ingevulde vermissingformulier bij de Dienst Recreatie sprake kan zijn van het overdragen van het gevonden voorwerp.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

De commercial wist de collectieve zenuw feilloos te raken en geldt nu als symbool voor bureaucratie. Rob Oudkerk overweegt de oprichting van de PKP-Paarse Krokodil Partij, en in het programma Barend en van Dorp is er een vaste rubriek over frustrerende situaties van bureaucratisch optreden. In welke mate buiten de communicatoren van Ohra dit nu uit? Ik heb daar nog geen duidelijke voorbeelden van gezien.

H elemaal mooi zou het natuurlijk zijn, wanneer de overheid het amfibie overneemt in de eigen pogingen om het contact met burgers eenvoudiger en gemakkelijker te alten verlopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in