Overslaan en naar de inhoud gaan

Het aantrekkelijkste logo is?

Uit onderzoek dat uitgevoerd is door GfK voor Foodmagazine blijkt dat de consument het logo van Grolsch het aantrekkelijkst vindt. Op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek dat uitgevoerd is door GfK voor blijkt dat de consument het logo van Grolsch het aantrekkelijkst vindt. Op de nummers twee en drie staan de logo's van Bolletje en Pickwick.

related partner content for mobile comes here

Dit is opvallend te noemen, omdat het logo van Grolsch al lang niet gerestyled is. Ook het logo van Coca Cola, dat op de vierde plek staat, is al jaren niet heel erg veranderd. De de andere merken hebben de afgelopen jaren wel een opfris beurt gehad maar ook die zijn dicht bij het oude gebleven.

De top tien van aantrekkelijke logo's is als volgt:
1. Grolsch
2. Bolletje
3. Pickwick
4. Coca Cola
5. Douwe Egberts
6. Conimex
7. Page
8. Honing
9. Heineken
10. Chiquita

Het Foodmagazine heeft onderzoek uit laten voeren naar de merkimago's van de 50 grootste A merken in de supermarkt. Een van de items in het onderzoek was de aantrekkelijkheid van het logo. Dit wordt overigens door de consument absoluut niet belangrijk gevonden. De consument vindt 'Goede kwaliteit', 'Waar voor z'n geld', 'Betrouwbaar' belangrijke items. Gemiddeld worden deze items boven de 7 beoordeeld, daar waar de aantrekkelijkheid van het logo een 4,74 wordt gegeven.

Als je de lijst van de merkkracht van de merken bekijkt blijkt dat vijf van de merken met een aantrekkelijk logo ook erg goed scoren op in de totaal lijst. Zou er dan toch een bepaalde samenhang zijn? Het totale artikel in Foodmagazine is ;s.pdf" title="13-09-2007%20Merkimago&;s.pdf">hier te vinden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in