Overslaan en naar de inhoud gaan

Wall of Shame voor Britse voedsel-adverteerders

De Britse consumentenorganisatie Wich heeft een online ‘Wall of Shame’ gelanceerd met afbeeldingen van door populaire…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten worden opgeroepen zelf afbeeldingen van verpakkingen te maken en die op te sturen naar de die is gestart op de foto-website Flickr.

related partner content for mobile comes here

Wich signaleert in een rapport een toenemend gebruik van populaire stripfiguren op de verpakkingen van vet- en suikerrijke producten. Volgens de consumentenwaakhond willen de fabrikanten zo de restricties op kinderreclame omzeilen. Vandaar deze name-and-blame campagne, die consumenten moet motiveren om zich tegen dergelijke marktingtechnieken te keren.

De Britse Food and Drink Federation (FDF) vindt dat Wich de zelfreguleringsinitiatieven van de adverteerders onderschat. "De voedingssector heeft zichzelf vrijwillig restricties opgelegd op het gebied van kinderreclame in andere media dan de televisie," aldus een FDF-woordvoerder tegenover de Britse krant The Guardian volgens Molblog. "Bovendien zijn de gegevens van de studie verzameld nog voordat de nieuwe reclamewetten in werking traden."
Which benadrukt echter dat er ook buiten de televisie strengere regels moeten komen op andere vormen van kinderreclame voor ongezonde voeding, zoals promotie via de verpakkingen. (Via Molblog)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in