Wall of Shame voor Britse voedsel-adverteerders


Consumenten worden opgeroepen zelf afbeeldingen van verpakkingen te maken en die op te sturen naar de ‘Wall of Shame’ die is gestart op de foto-website Flickr.
Wich signaleert in een rapport een toenemend gebruik van populaire stripfiguren op de verpakkingen van vet- en suikerrijke producten. Volgens de consumentenwaakhond willen de fabrikanten zo de restricties op kinderreclame omzeilen. Vandaar deze name-and-blame campagne, die consumenten moet motiveren om zich tegen dergelijke marktingtechnieken te keren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De Britse Food and Drink Federation (FDF) vindt dat Wich de zelfreguleringsinitiatieven van de adverteerders onderschat. "De voedingssector heeft zichzelf vrijwillig restricties opgelegd op het gebied van kinderreclame in andere media dan de televisie," aldus een FDF-woordvoerder tegenover de Britse krant The Guardian volgens Molblog. "Bovendien zijn de gegevens van de studie verzameld nog voordat de nieuwe reclamewetten in werking traden."
Which benadrukt echter dat er ook buiten de televisie strengere regels moeten komen op andere vormen van kinderreclame voor ongezonde voeding, zoals promotie via de verpakkingen. (Via Molblog)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid