Overslaan en naar de inhoud gaan

Haken en ogen aan schapklare verpakkingen

Winkelbedrijven lijken over het algemeen tevreden over de ervaringen met schapklare verpakkingen. Fabrikanten echter zijn wat kritischer.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse bureau Packaging Research Intelligence Strategies and Marketing voerde onderzoek uit naar de ervaringen van winkeliers en merken wat betreft schapklare verpakkingen in de supermarkt. Dit in opdracht van verpakkingsbedrijf Pro Carton Europa.

related partner content for mobile comes here

Schapklare verpakkingen worden steeds vaker gebruikt in supermarkten omdat de schapruimte steeds kleiner wordt. Bovendien verloopt het vakkenvullen een stuk sneller. De onderzoekers wilden weten wat de belangrijkste factoren zijn van acceptatie van schapklare verpakkingen en wat de ervaringen van fabrikanten zijn met de manier waarop hun producten aan de consument wordt gepresenteerd.

In het onderzoek ‘Retail Ready Packaging’ komt naar voren dat winkeliers tevreden zijn over de consistentie van het beeld tussen primaire en schapklare verpakkingen. Voor 80 procent van de ondervraagde bedrijven is dat ook een belangrijke voorwaarde. Meer dan de helft van hen is van mening dat schapklare verpakkingen een positieve invloed hebben op de verkoop.

Punten van kritiek: de soms lelijke performaties als de omverpakking is geopend en het niveau van de drukkwaliteit, dat niet overeenkomt met dat van de primaire verpaking. Ook beperkt de verpakking het zicht op de producten, wat vooral voor oudere consumenten een bezwaar kan zijn. Volgens 42 procent van de ondervraagde bedrijven is er op dit punt ruimte voor verbeteringen. Conclusie: winkeliers zijn tevreden, toch vindt tweederde dat er verbeteringen nodig zijn.

Fabrikanten blijken wat kritischer, met name over de algemene verschijningsvorm. Ook zij hebben de meeste moeite met de perforatieranden van de geopende dozen. 86 procent verwcaht daarnaast dat de verpakkingen nog kleiner zullen worden, dit in verband met de schaarse schapruimte. Meer dan de helft is tevreden over de drukkwaliteit, eenderde vindt dat er hier verdere verbeteringen mogelijk zijn.

Opvallende: tweederde van de fabrikanten is bereid een bescheiden prijsverhoging te accepteren als daarmee de kwaliteit geholpen is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in