Overslaan en naar de inhoud gaan

Louis Vuitton en Michael Gorbatsjov produceren onbegrijpelijke advertentie

Beroemdheden in advertenties zijn niet nieuw. Integendeel, koppeling van een bekend hoofd aan een (nog niet/ even/ nog) bekend(er) merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is ook doorgedrongen in de marketing van bedrijven. Dat kan via de wijze van adverteren of het gebruik van materialen. Maar ook door een merk te koppelen aan een maatschappelijk verantwoord thema of zelfs specifiek doel. Wat weer aansluit bij de toenemende behoefte van beroemdheden om zich ook maatschappelijk verantwoord op te stellen. Zie de Prius hype in Hollywood, enkele jaren.

related partner content for mobile comes here

De keuze van een goede ambassadeur is geld waard. Voor (in willekeurige volgorde?) bedrijf, beroemdheid en maatschappelijk doel. Dat kan mooie voorbeelden opleveren. Zoals de campagne van luxe horloge merk Baume & Mercier met onder meer Kiefer Sutherland en Meg Ryan. Via wordt een vijftal goede doelen gesteund, van het Hollywood Museum tot de Prostate Cancer Foundation. Al iets minder is de samenwerking van Nicholas Cage met : Helping others gives success true meaning, waarmee het project in Santa Monica financieel wordt ondersteund. Minder, omdat ik het best goed voor heb met het milieu, maar om dan specifiek de Santa Monica Bay te steunen...

werd het al aangekondigd, maar er is een nieuwe samenwerking: Louis Vuitton en Michael Gorbatsjov. Misschien zit er een marketingtechnische bril-jan-te gedachte achter (Louis Vuitton -> nouveau riche -> Rusland!), maar , o.a. in NRC afgelopen vrijdag, is potsierlijk: Gorbatsjov op de achterbank van een schijnbaar te kleine taxi, naast een reusachtige Louis Vuitton tas, met op de achtergrond de Berlijnse muur. Gorbatsjovs Green Cross wordt er mee gesteund. Maar tegen welke prijs?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in