L'Oréal smeert merken aan elkaar


Op het gebied van anti-zonnebrandsmeersels en -sprays is Nivea Sun van het Duitse Beiersdorf onbetwist marktleider. Al had Nivea Sun even last van huismerken van onder andere Schlecker, na een dip van 'slechts' 25 procent marktaandeel is de weg omhoog weer gevonden.
Het Franse L'Oréal vergaat het minder goed met Ambre Solaire en Delial. Het concern haalt de grote winst met name uit merken als Garnier, Helena Rubinstein en Biotherm.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar de marketeers van L'Oréal hebben er iets op bedacht: plak die twee kwijnende merknamen gewoon aan elkaar en focus je marketing voortaan op één merk. Ambre Solaire Delial. Zo simpel kan het leven zijn mits je -net als L'Oréal- een paar miljoen uittrekt voor de ondersteunende reclamecampagne.
bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid