Overslaan en naar de inhoud gaan

L'Oréal smeert merken aan elkaar

Voor je het weet, is heel die niet zo mooie zomer van 2007 alweer lang voorbij. Hoe vergaat het zonmerken als Nivea Sun, Delial en Ambre…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op het gebied van anti-zonnebrandsmeersels en -sprays is Nivea Sun van het Duitse Beiersdorf onbetwist marktleider. Al had Nivea Sun even last van huismerken van onder andere Schlecker, na een dip van 'slechts' 25 procent marktaandeel is de weg omhoog weer gevonden.

related partner content for mobile comes here

Het Franse L'Oréal vergaat het minder goed met Ambre Solaire en Delial. Het concern haalt de grote winst met name uit merken als Garnier, Helena Rubinstein en Biotherm.

Maar de marketeers van L'Oréal hebben er iets op bedacht: plak die twee kwijnende merknamen gewoon aan elkaar en focus je marketing voortaan op één merk. Ambre Solaire Delial. Zo simpel kan het leven zijn mits je -net als L'Oréal- een paar miljoen uittrekt voor de ondersteunende reclamecampagne.

bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in