Overslaan en naar de inhoud gaan

Herpositionering Volkswagen: ‘Krachtig, fris, positief en aantrekkelijk’

Volkswagen wil geen ‘perfecte reclamewereld’ meer neerzetten, maar zich 'menselijker en levendiger' presenteren.
Het Nieuwe Volkswagen
Het Nieuwe Volkswagen
© Volkswagen
Het Nieuwe Volkswagen
Het Nieuwe Volkswagen
© Volkswagen

Op de komende IAA autotentoonstelling van Frankfurt presenteert Volkswagen naast het elektrische model, de ID.3, ook zijn nieuwe merklogo en corporate identity. Dat moet een ‘big bang’ worden. Het merk zelfs spreekt van ‘de wereldpremière van het “Nieuwe Volkswagen”’.

related partner content for mobile comes here

Met de nieuwe merkidentiteit wil Volkswagen jonger, digitaler en ‘nog moderner’ voor de dag komen. Het merk: ‘Het “Nieuwe Volkswagen” is krachtig, fris, positief en aantrekkelijk.’ De nieuwe corporate identity, (in een recordtijd van negen maanden in eigen huis ontwikkeld), moet mobiliteit reflecteren, ‘als natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven’. Volkswagen’s designchef Klaus Bischoff zegt: ‘Volkswagen heeft daarin altijd een sleutelrol gespeeld. En dat doet het ook in dit nieuwe tijdperk waarbij “digital first” het motto is.’

Kleurrijker

Het idee is dat de nieuwe merkidentiteit overal tot uiting komt. Volkswagen: ‘In het design van de modellen, in het contact met klanten en in de presentatie van het merk als geheel. Het doel is om een nieuwe, allesomvattende klantbeleving te creëren, die wereldwijd en via alle kanalen modern en aansprekend is.’ Het merk omschrijft de nieuwe corporate identity als ‘krachtiger, kleurrijker en meer dan ooit digitaal georiënteerd: van logo tot en met beeldmateriaal’.

Het Nieuwe Volkswagen
Het Nieuwe Volkswagen Volkswagen

Geen perfecte reclamewereld meer

Bovendien zegt Volkswagen in de toekomst geen ‘perfecte reclamewereld’ meer neer te zetten, maar wil het zich menselijker en levendiger presenteren. ‘In plaats van de auto zelf komen het leven en de mobiliteitservaring van mensen centraal te staan.’

Logo

Het nu nog niet onthulde nieuwe Volkswagen-logo is volgens de ontwerpers moderner, duidelijker en eenvoudiger. ‘Het nieuwe design beperkt zich tot de essentiële elementen en is vlak en tweedimensionaal. Daarmee is het flexibeler inzetbaar en perfect herkenbaar in digitale media.’ Volkswagen gaat voor het eerst ook een soundlogo gebruiken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wow

Wat vernieuwend! Niet het product centraal maar de gebruiker... Hoe komme ze er op!!

Wim Ubachs

Volkswagen wil niet langer een perfecte reclamewereld neerzetten, maar alles wat ik hier lees wijst juist in die richting: ‘krachtig, kleurrijk, fris, positief, aantrekkelijk’. De plaatjes erbij doen het ergste vrezen..

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in