Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank komt met Rabo ClubSupport

De bank investeert 9,4 miljoen euro in lokale clubs en verenigingen.
De hengelsportvereniging
De hengelsportvereniging
© Rabobank
De hengelsportvereniging
De hengelsportvereniging
© Rabobank

Rabobank lanceert deze week een campagne rond het initiatief 'Rabo ClubSupport'. Onder het motto 'Samen vieren we de winst', investeert Rabobank met Rabo ClubSupport 9,4 miljoen euro in lokale clubs en verenigingen. Dat initiatief wordt landelijk onder de aandacht gebracht met een campagne op televisie, online, in social media en in de bioscopen. Voor de commercial is niet met acteurs gewerkt. Rabobank: 'Het zijn allemaal verenigingsleden, en vrijwilligers.'

related partner content for mobile comes here

Het 'manifest' van Rabobank over het initiatief luidt als volgt: '

'Met Rabo ClubSupport vieren we samen de winst. De echte winst van clubs, stichtingen en verenigingen. Mensen samenbrengen. Talenten benutten. Een sociaal netwerk opbouwen. Elkaar verder helpen. Daar heeft de hele maatschappij baat bij. Dat moeten we niet alleen koesteren maar ook steunen. Daarom geven we als coöperatieve bank ieder jaar een deel van onze winst aan verenigingen door het hele land. Zodat zij kunnen blijven doen wat ze nu al doen. Onze wereld, buurt voor buurt, beter maken.'

Rabobank houdt nog altijd vast aan het destijds bekritiseerde 'Growing a better world together'.

Rabo ClubSupport. Samen vieren we de winst. (50 sec. versie)

Intern worden lokale bankfilialen geënthousiasmeerd om een steentje bij te dragen en content te delen: 'We hebben ontzettend gave content om onze klanten, leden, en ook niet klanten van Rabobank, mee te nemen in het bewijs van onze coöperatieve gedachte' Het initiatief moet dan ook gedragen worden de lokale banken.

Sporters die zich aan het initiatief verbonden hebben, zijn Esmee Visser (schaatsen), Marit Bouwmeester (zeilen) en Sanne Wevers (turnen). Zie video's hieronder.

Inmiddels hebben 10 duizend verenigingen zich ingeschreven.

 

De échte winst volgens Esmee Visser (NL)

De échte winst volgens Marit Bouwmeester (NL)

De échte winst volgens Sanne Wevers (NL)

Credits

Rabobank: Marianne Bruyn & Nanda Schutt

Reclamebureau: 180 Kingsday: Sicco Beerda, Ben Goedgebuur, Feike Kloostra & Danique Kuiper

Regisseur manifest: Johan Kramer

Regisseur Team NL docu’s: Daan Hocks

Mediabureau’s: PHD & Reprise 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

NRC heden: "Rabobank weert clubs als klant"
"Bankemployees mogen 'per direct' geen nevenfuncties hebben bij profclubs"
Dat klinkt heel anders dan 'mensen samenbrengen'.

Rene Jaspers

10.000 verenigingen al ingeschreven, samen 9,4 miljoen verdelen. Rabo maakt €3.004 miljoen winst in 2018. Druppel op een gloeiende plaat van hetzelfde bedrijf dat beloofde de honger de wereld uit te helpen?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in