Overslaan en naar de inhoud gaan

Vergeten Vlammetjes: campagne moet ze weer ‘hot’ maken

Bietenballen, kaasstengels en loempia's passen allemaal goed bij een gin tonic. Maar Vlammetjes? Mwa, nee. Campagne moet dat veranderen.
Vlammetjes
Vlammetjes

Wie bestelt er wel eens een portie Vlammetjes? Dikke kans dat maar weinig jonge mensen nu hun vinger opsteken. Kaasstengels, bietenballen of loempia's vallen een stuk beter in de smaak bij millennials. Maar dat wil producent Topking veranderen. Sterker nog, het bedrijf wil vlammetjes weer ‘hot’ maken. 

related partner content for mobile comes here

Gewoon niet lekker?

‘Onbekend maakt onbemind’, zegt Stefanie de Bree, projectmanager bij Force451 (het verantwoordelijke bureau van de campagne). ‘Vlammetjes bestaat sinds de jaren 80 maar is in de loop der jaren uit the picture geraakt onder een jongere doelgroep.’ Zal het aan de smaak liggen? ‘Het is niet zo dat ze het niet lekker vinden, ze denken er gewoon niet aan om het te bestellen’, aldus De Bree.

Dat blijkt uit een onderzoek van het merk onder consumenten en horecaondernemers. ‘De naamsbekendheid van Vlammetjes is substantieel, maar het is onder jongeren veel minder bekend.’ Dat moet anders, dacht Topking. Het merk lanceert een socialmediacampagne met gifjes (te zien hieronder) en spelletje voor kroegtijgers. 

Borrel met pit

Vlammetje Roulette om precies te zijn. In deze portie zit één vlammetje dat extra heet is. Om het geheel een ludiek karakter te geven wordt de roulette geserveerd met zwaailicht en al. 

De actie lijkt op Doritos Roulette, waarbij in de zak ook één heel heet zoutje zit. Goed gejat? De Bree: ‘Het principe van een roulette is al eerder ingezet als activatie. Altijd weer in een andere vorm.’ Die van Vlammetjes is anders omdat: ‘Wij richten ons op een spel dat je met vrienden in de horeca speelt.’ Ze voegt toe: ‘De introductie van Doritos-actie viel overigens midden in de uitwerking van onze actie.’

De komende jaren gaat het bureau meerdere campagnes met Topking ontwikkelingen om de Vlammetjes nieuw leven in te blazen.  

De campagne is te zien op social media en abri’s.

Mediabureaus Zuiver en PauwR waren ook bij de campagne betrokken.

Uiting op social media
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Bert van Weert

Ze zuigen zich vol met frituurvet en bevatten 9 van de 10 keer ranzig varkensvlees. Eerst maar eens werken aan deze twee productinnovaties voor we gaan 'toeteren'...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in