Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik zoekresultaten verschilt per zoekmachine

Het Amerikaanse zoekmachinemarketingbureau iProspect onderzocht hoe internetters omgaan met de zoekresultaten van de verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

60,5 procent van de gebruikers van Yahoo!, Google, MSN en AOL kijkt eerder naar de lijst met spontane zoekresultaten dan naar de betaalde zoekresultaten. Internetters die Yahoo! Of Google gebruiken voor hun zoekopdracht, klikken het eerst op het ‘spontane’ resultaat als het meest relevante voor hun zoekopdracht (60.5 procent voor Yahoo!, 72,3 procent voor Google). 71 procent van de gebruikers van de MSN-zoekmachine kiest echter als eerste voor het betaalde zoekresultaat. Voor gebruikers van AOL is dat fifty-fifty. De onderzoekers menen uit dit onderzoek te kunnen concluderen dat er een duidelijk onderscheid is tussen de voorkeur van gebruikers, afhankelijk van de zoekmachine die ze gebruiken. Marketeers die zoekmachinemarketing inzetten, zullen dus hun strategie moeten aanpassen aan de verschillende zoekmachines, aldus de onderzoekers. Bij Google en Yahoo! blijft het belangrijk om met je url bovenin bij de spontane zoekresultaten te staan, en lijkt een advertentie op dit moment minder relevant.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in