Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds jonger steeds ouder

Tweens (8-tot 12-jarigen) zijn een interessante doelgroep: als consumenten (jaarlijks goed voor 3,1 miljard Engelse ponden) én als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kwalitatief onderzoek schetst de veranderingen in het tweens(belevings)wereldje in de laatste jaren. Een greep uit de bevindingen: kinderen brengen een groot deel van hun leven door in hun slaapkamer, of liever, multimedia-zit/slaapkamer. Ze beschikken over tv, Playstation2, DVD’s en soms internet en telefoon. Celebrities zijn heel belangrijk (en invloedrijk) maar moeten naast talent ook menselijke waarden hebben; altruïsme is cool. Kinderen worden op steeds jongere leeftijd ouder. Ze zijn geïnteresseerd in de wereld (post-11 september), volwassen programma’s en merken, en dankzij Harry Potter zijn ook boeken weer terug. Kinderen begrijpen en ‘doorzien’ reclame; vaak werkt marketing dan ook beter. ‘Text-to-win’ promotions bijvoorbeeld, worden niet zozeer ervaren als reclame, maar als een eerlijke ruil.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in