
De smartphone markt is immers gevuld met goedkope Android smartphones, waar voornamelijk wordt gebeld en een beetje gebrowsed. Wanneer we dus alleen gaan kijken naar high end smartphones speelt Apple wel degelijk nog een essentiële rol. Vooral omdat De iPhone bezitter bekend staat als meest actieve telefoongebruiker. Om NFC breed uit te kunnen rollen is het iOS platform dus een welkome aanvulling.
Vorig jaar Apple's CEO Tim Cook aan dat NFC geen toegevoegde waarde bood. Hun eigen Passbook feature zou een NFC killer moeten zijn. Het is echter anders verlopen. Apple's Passbook is tot op heden alles behalve een succes en ook de unieke iPhone magie lijkt na de dood van Steve Jobs te zijn verdwenen.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express Groep
De NFC mogelijkheden lijken nu langzaam van de grond te grond te komen. In Leiden loopt er momenteel een test met NFC betalen en veel Nederlanders maken met OV Chipkaart al onbewust gebruik van NFC.
Buiten de betaalmogelijkheden is NFC ook een zeer interessant marketing instrument. Er zijn enkele merken die NFC campagne matig reeds hebben ingezet, maar het gebrek aan NFC in iPhones houdt een brede adoptie door merken tegen.
Hopelijk stapt Apple af van zijn stugge houding en krijgen we 11 september aanstaande een iPhone 5S en iPhone 5C mét NFC gepresenteerd..
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee