Overslaan en naar de inhoud gaan

Etos maakt vrouwen bewust van het belang van bloeddruk meten

Drogisterijketen voert campagne onder het motto: Bloeddruk meten wordt nog te vaak vergeten.
Etos wil bewustwording creëren rondom belang van bloeddruk meten
Etos wil bewustwording creëren rondom belang van bloeddruk meten
Etos wil bewustwording creëren rondom belang van bloeddruk meten
Etos wil bewustwording creëren rondom belang van bloeddruk meten

Etos is een campagne gestart met het motto ‘Bloeddruk meten wordt nog te vaak vergeten’. Deze moet vrouwen bewust maken van het belang van bloeddrukmetingen en ze de nodige informatie geven.

related partner content for mobile comes here

Een hoge bloeddruk en komt bij 1 op 3 Nederlanders tussen de 30 en 70 jaar voor en verhoogt het risico op die hart- en vaatziekten. Die zijn doodsoorzaak nummer één onder vrouwen in Nederland. 

Ondanks dat 94% van hen de risico's kent, checkt meer dan de helft van de Nederlandse vrouwen tussen de 40 en 59 jaar de bloedruk nooit. 

Meten populair

Etos, onderdeel van Ahold Delhaize, speelt met zijn campagne in op de populariteit om indicatoren voor een gezond leven te meten. 

Uit onderzoek onder 3000 vrouwen blijkt dat 80 procent wekelijks één of meer van deze gezondheidsindicatoren monitort, zoals het aantal stappen, intensieve beweging, hartslag, calorieverbranding of slaap.

De bloeddruk hoort daar echter niet bij. Er is bovendien weinig kennis over het onderwerp. Veel mensen weten niet wat een gezonde bloeddruk is en Etos krijgt veel vragen in de winkels over het onderwerp.

Inzichten delen

De nieuwe campagne wil verandering in het kennistekort brengen, en borduurt daarbij voort op de merkstrategie die Etos vorig jaar inzette met 'Liefs, Etos'. De drogisterijketen ziet daarin bewustwording creëren en inzichten delen zien als een belangrijke rol. 

Noor de Bruin - vp commerce bij Etos
Noor de Bruin - vp commerce bij Etos

Etos moet in de winkels en op de website alle vragen kunnen beantwoorden 'die mensen helpen om zich goed te voelen’, zegt Noor de Bruijn, verantwoordelijk voor commerce bij Etos. Bloeddruk is inmiddels een belangrijk thema in de interne opleidingen. 

Hulp academische ziekenhuizen

Om de eigen kennis over gezondheid te vergroten, zegt Etos hulp van specialisten uit het UMC Utrecht, Erasmus MC en Amsterdam UMC te hebben gehad. 

De onderzoeksresultaten zijn hier terug te vinden.

Lees ook: Etos en Thuisapotheek starten pilot medicijnenservic

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in