Energiedrank Tenzing wil merk bouwen rond hardlopen en klimmen
Zes jaar geleden lanceerde de Nederlander Huib van Bockel het merk Tenzing in de UK. De Nederlander, die nog steeds de meerderheid van de aandelen heeft, wilde een duurzaam alternatief neerzetten in de markt van energy drinks, die overbevolkt is met lawaaierige merken met veel uitlaatgassen zoals Red Bull, Rockstar en Monster. Tenzing is als een strijkorkest op een rockpodium, een toerfiets in een racemotorenzaak, een stilte-retraite in Chersonissos. Of op zijn minst, een vreemde eend in de bijt. Kansloos zou je denken. Maar toch zegt Van Bockel met Tenzing behoorlijk succesvol te zijn in Groot-Brittannië. ‘We liggen daar in elke supermarkt, ook in Marks & Spencer. We groeien er zes keer harder dan de markt en we zijn de derde hardst groeiende in de categorie.’ Deelt Van Bockel ook omzetcijfers? ‘In 2021 draaiden we 14 miljoen pond in retail-omzet. Daarmee zijn we geen mainstream-merk, maar ook geen niche-speler meer.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid