Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiedrank Tenzing wil merk bouwen rond hardlopen en klimmen

De associatie met duurzaamheid rond energy drinks is ver weg. Toch gelooft Huib van Bockel vurig in zijn duurzaam alternatief voor Red Bull.
Tenzing gelanceerd in Nederlandse markt
Tenzing gelanceerd in Nederlandse markt
Tenzing gelanceerd in Nederlandse markt
Tenzing gelanceerd in Nederlandse markt

Zes jaar geleden lanceerde de Nederlander Huib van Bockel het merk Tenzing in de UK. De Nederlander, die nog steeds de meerderheid van de aandelen heeft, wilde een duurzaam alternatief neerzetten in de markt van energy drinks, die overbevolkt is met lawaaierige merken met veel uitlaatgassen zoals Red Bull, Rockstar en Monster. Tenzing is als een strijkorkest op een rockpodium, een toerfiets in een racemotorenzaak, een stilte-retraite in Chersonissos. Of op zijn minst, een vreemde eend in de bijt. Kansloos zou je denken. Maar toch zegt Van Bockel met Tenzing behoorlijk succesvol te zijn in Groot-Brittannië. ‘We liggen daar in elke supermarkt, ook in Marks & Spencer. We groeien er zes keer harder dan de markt en we zijn de derde hardst groeiende in de categorie.’ Deelt Van Bockel ook omzetcijfers? ‘In 2021 draaiden we 14 miljoen pond in retail-omzet. Daarmee zijn we geen mainstream-merk, maar ook geen niche-speler meer.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in