Overslaan en naar de inhoud gaan

'Doelstellingen ontbreken bij externe bedrijfsbladen'

Geen van de externe bedrijfsbladen die zijn ingezonden voor de Grand Prix Bedrijfsbladen 2006, heeft heldere doelstellingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert student Merel Bevaart van Fontys Hogeschool Journalistiek in haar scriptie, getiteld ‘Het belang van goed geformuleerde doelstellingen voor het slagen van een bedrijfsblad’.

related partner content for mobile comes here

Ze ging onder meer na hoe ‘smart’ – specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden – de doelstellingen van de deelnemende externe bladen waren. Ze merkt op dat de bladen hun doelstellingen niet hebben gekwantificeerd en er wordt geen tijdpad aan gekoppeld. Ook wordt het begrip doelstelling verward met doel of taakstelling.

Een taakstelling gaat uit van de zender en niet van het effect bij de ontvanger, licht Bevaart toe. Doelstellingen waren vaak onvoldoende afgebakend in tijd en doelgroep, waardoor ze niet meetbaar zijn.

De informatie filterde Bevaart uit de Grand Prix deelnameformulieren en de eventueel bijgevoegde bladformule. Daarbij ging zij ook na hoe de redacties van de externe bladen toetsen of hun doelstellingen worden bereikt.

De bevingen hebben alleen betrekking op externe bladen. Bevaart koos hiervoor ‘omdat deze de afgelopen jaren een explosieve groei hebben doorgemaakt.’

Bron: Bedrijfsjournalistiek.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in