'Doelstellingen ontbreken bij externe bedrijfsbladen'
Dat concludeert student Merel Bevaart van Fontys Hogeschool Journalistiek in haar scriptie, getiteld ‘Het belang van goed geformuleerde doelstellingen voor het slagen van een bedrijfsblad’.
Ze ging onder meer na hoe ‘smart’ – specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden – de doelstellingen van de deelnemende externe bladen waren. Ze merkt op dat de bladen hun doelstellingen niet hebben gekwantificeerd en er wordt geen tijdpad aan gekoppeld. Ook wordt het begrip doelstelling verward met doel of taakstelling.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuEen taakstelling gaat uit van de zender en niet van het effect bij de ontvanger, licht Bevaart toe. Doelstellingen waren vaak onvoldoende afgebakend in tijd en doelgroep, waardoor ze niet meetbaar zijn.
De informatie filterde Bevaart uit de Grand Prix deelnameformulieren en de eventueel bijgevoegde bladformule. Daarbij ging zij ook na hoe de redacties van de externe bladen toetsen of hun doelstellingen worden bereikt.
De bevingen hebben alleen betrekking op externe bladen. Bevaart koos hiervoor ‘omdat deze de afgelopen jaren een explosieve groei hebben doorgemaakt.’
Bron: Bedrijfsjournalistiek.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid