Overslaan en naar de inhoud gaan

Robbie en zijn mannen

Achter elke succesvolle artiest staat een goede manager. En soms zelfs twee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tien jaar geleden was Robbie Williams een ‘lost soul’ die elke keer zijn eigen glazen ingooide. Maar toen ontmoette hij Tim Clark en David Enthoven, beiden sinds de jaren zeventig gepokt en gemazeld in de muziekindustrie. Hun bedrijf, ie:music, is volgens Williams het bestbewaarde geheim in de business en zijn eigen carrière is er het levende bewijs van.

related partner content for mobile comes here

De managers hebben een beproefde ‘yin & yang’-rolverdeling. Enthoven is er volledig voor Robbie, hij gaat mee op tournee en is bij wijze van spreken zelfs niet te beroerd om de kakkerlak in zijn badkamer dood te trappen. Clark doet de zakelijke kant: planning, platenreleases, marketingcampagnes, en kent alle voetangels en klemmen in contracten.

Maar uiteindelijk is Williams zelf toch degene die de touwtjes in handen heeft, benadrukken Clark en Enthoven. ‘Wij hebben een op vertrouwen gebaseerde verplichting aan hem. Al onze artiesten bepalen wat er gebeurt. Wij beheren de winkel, maar zij zijn de baas.’
Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in