Klantenservice als winstbron
Klantenservice wordt nog te vaak gezien als een noodzakelijk kwaad en daardoor worden de mogelijkheden onvoldoende benut. Want service is een ideale manier om klanten vast te houden en ze tot extra aankopen te bewegen.
Dat betekent overigens niet dat die service kosteloos moet zijn. Buiten de garantieperiode is het alleszins redelijk een reëel bedrag te rekenen. Dat zorgt er ook voor dat de klantenservice intern serieus wordt genomen. En als de kosten concurrerend en transparant zijn, dan zal de klant daar ook weinig moeite mee hebben. Is het probleem op een adequate, snelle en klantvriendelijke manier verholpen, dan dient zich een ideaal moment aan om met de klant contact te leggen. Bijvoorbeeld via direct mail, e-mail of per telefoon.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
De gegevens die dit klantencontact oplevert, kunnen in de database worden opgeslagen en gebruikt worden voor nieuwe acties. Zodat de klant merkt dat het bedrijf hem echt kent.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid