Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantenservice als winstbron

Klantenservice hoeft geen kostenpost te zijn, maar kan geld opleveren. Maar daarvoor is wel een heldere strategie nodig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klantenservice wordt nog te vaak gezien als een noodzakelijk kwaad en daardoor worden de mogelijkheden onvoldoende benut. Want service is een ideale manier om klanten vast te houden en ze tot extra aankopen te bewegen.

related partner content for mobile comes here

Dat betekent overigens niet dat die service kosteloos moet zijn. Buiten de garantieperiode is het alleszins redelijk een reëel bedrag te rekenen. Dat zorgt er ook voor dat de klantenservice intern serieus wordt genomen. En als de kosten concurrerend en transparant zijn, dan zal de klant daar ook weinig moeite mee hebben. Is het probleem op een adequate, snelle en klantvriendelijke manier verholpen, dan dient zich een ideaal moment aan om met de klant contact te leggen. Bijvoorbeeld via direct mail, e-mail of per telefoon.

De gegevens die dit klantencontact oplevert, kunnen in de database worden opgeslagen en gebruikt worden voor nieuwe acties. Zodat de klant merkt dat het bedrijf hem echt kent.
Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in