Overslaan en naar de inhoud gaan

Google komt slachtoffers klikfraude tegemoet

Google wil partijen die het slachtoffer zijn geworden van de zogeheten klikfraude inzicht geven in valse kliks op hun advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij klikfraude betalen adverteerders teveel aan advertentiekosten, omdat niet alle kliks afkomstig zijn van bezoekers. Sommige websitebeheerders klikken zelf op advertenties, om zo meer inkomsten te genereren, of ze klikken op advertenties van concurrenten, om ze op kosten te jagen.

related partner content for mobile comes here

Adverteerders moeten vaak betalen per klik en verliezen jaarlijks honderden miljoenen dollars aan klikfraude. Google wil ze tegemoet komen en gaat inzicht geven in hoeveel ongeldige kliks een advertentie heeft gehad. Ook krijgen ze inzicht in het percentage valse kliks, aldus Shuman Ghosemajumder van Google (nu.nl).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in