Google komt slachtoffers klikfraude tegemoet
Google wil partijen die het slachtoffer zijn geworden van de zogeheten klikfraude inzicht geven in valse kliks op hun advertenties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Bij klikfraude betalen adverteerders teveel aan advertentiekosten, omdat niet alle kliks afkomstig zijn van bezoekers. Sommige websitebeheerders klikken zelf op advertenties, om zo meer inkomsten te genereren, of ze klikken op advertenties van concurrenten, om ze op kosten te jagen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Adverteerders moeten vaak betalen per klik en verliezen jaarlijks honderden miljoenen dollars aan klikfraude. Google wil ze tegemoet komen en gaat inzicht geven in hoeveel ongeldige kliks een advertentie heeft gehad. Ook krijgen ze inzicht in het percentage valse kliks, aldus Shuman Ghosemajumder van Google (nu.nl).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid