Overslaan en naar de inhoud gaan

Openheid bij defensie

Vandaag op de site van NRC.Next: het volledige communicatieplan van Defensie voor de missie Uruzgan. Het beschikbaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag op de site van NRC.Next: het volledige communicatieplan van Defensie voor de missie Uruzgan. Het beschikbaar stellen van het plan past in het streven naar openheid.   NRC Next hierover:
‘Het is voor het eerst dat Defensie een aparte communicatiestrategie schrijft voor een vredesoperatie. Daar is ook alle aanleiding toe. „De missie naar Uruzgan’’, schrijven de ambtenaren, „wordt naar verwachting een zware missie, met mogelijk diverse incidenten.’’ De vraag is hoe Defensie hier het beste mee kan omgaan. Wat als straks de eerste lijkkisten met Nederlandse driekleur arriveren op vliegbasis Eindhoven? Hoe voorkomt Defensie dat de publieke opinie in Nederland zich dan tegen de missie keert? Defensie heeft besloten zo open mogelijk te zijn. Uit het Communicatieplan Uruzgan waarover nrc.next vandaag als eerste krant schrijft: De waardering zal toenemen naarmate het begrip voor ons optreden en onze organisatie toenemen. Met andere woorden: begrip leidt tot waardering. Voor het eerst zal Defensie daarom experimenteren met ‘embedded journalism’: wisselende groepjes journalisten zullen constant verslag mogen doen van het wel en wee van Nederlandse militairen.   Want: Continuïteit in de berichtgeving is van groot belang. Daardoor wordt een ontwikkeling aan het Nederlandse publiek zichtbaar gemaakt. Dit is niet alleen goed als die ontwikkeling positief is. Juist als zich een verslechtering in de veiligheidstoestand voordoet, is het van groot belang dat het Nederlandse volk daar via de media bij betrokken wordt. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

Een verstandige zet van de afdeling Communicatie van Defensie?

zie voor het volledige plan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in