Overslaan en naar de inhoud gaan

Imago PR-man vs Reclameman vs Politicus

Sommige PR-mensen liegen kennelijk, stelt Jeroen Mirck van Adformatie. Rumoer in de tent. Politici ook, misschien wel meer, zegt 'men'. Hoe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zou het niet leuk zijn om een jaarlijks of tweejaarlijk onderzoek te doen naar het imago van deze beroepsbeoefenaren bij het Nederlandse publiek? Zodat je eventuele verschuivingen kunt volgen. Misschien blijkt wel dat je op een familieborrel beter kunt toegeven dat je een pr-man/vrouw bent, dat een politicus...

related partner content for mobile comes here

Zo'n onderzoek is heel, heel lang geleden een keer gedaan door het reclame/pr-bureau van o.m. Fred Blank (zegt iemand die naam nog wat?) dat toen zijn kantoor opende. Erg leuk, herinner ik mij vaag. En kennelijk te kostbaar om ermee door te gaan. Onderzoek en uitkomsten verdwenen in de vergetelheid.

Vandaar deze oproep. Zijn er meer mensen die er wat in zien? Zelfs nuttig vinden? Zo ja, leven er ideeen over hoe aan de benodigde fondsen te komen (met de publiciteit, landelijk, zal het wel goed zitten, wie wil hier nou niet over berichten!).

Of is zo'n imago-onderzoek een waste of time en misschien zelfs schadelijk voor bepaalde beroepsimago's en moet dit hele idee daarom meteen maar gekilld?

Ik verneem commentaren en suggesties graag via dit blog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in