Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile's image en de schorsing van Ullrich

Wielerploeg T-Mobile heeft toprenner Jan Ullrich geschorst. Ook teamgenoot Oscar Sevilla en teammanager Rudy Pevenage zijn op non-actief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voer niet alleen voor wielrenliefhebbers, maar zeker ook voor communicatiespecialisten. Hoe groot is het (nadelige) pr-effect hiervan op het merk T-Mobile? Is deze schorsing een bewijs dat het sponsoren van individuele ploegen en/of sporters steeds riskanter is geworden gezien de enorme financiele belangen die ermee zijn gemoeid? Kan men beter sporten ondersteunen? Enzovoorts.

related partner content for mobile comes here

Het nieuws is in Duitsland als een bom ingeslagen. Daar en niet alleen daar werd Ullrich gezien als de nieuwe toerwinnaar na het vertrek. En misschien worden onze Oosterburen ook nog uit de WK geknikkerd vanmiddag door Argentinie... Maar dit terzijde.

T-Mobiele schorst de drie omdat ze volgens de internationale wielrenunie UCI bij het Spaanse dopingschandaal zijn betrokken. Ullrich en Sevilla gaan nu niet van start in de Tour de France waarvan morgen de proloog wordt gereden, aldus diverse persberichten.

Volgens Bernard Hinault zullen 15 à 20 wielrenners van de startlijst van de Tour worden geweerd in verband met de dopingaffaire in Spanje. De Franse oud-wielrenner en vijfvoudige winnaar van de Tour bekleedt tijdens de Ronde van Frankrijk een pr-functie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in