Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeven stappen voor succesvol klantenwaardemanagement

Maar weinig bedrijven worden in de praktijk echt klantenwaardegericht gemanaged. Er bestaat vaak een kloof tussen theorie en praktijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In theorie moet in elke onderneming klantenwaardegericht worden gemanaged, om de beschikbare ondernemingsresources economisch optimaal in te kunnen zetten. Toch worden maar weinig ondernemingen echt klantgericht gemanaged. De hoofdoorzaak is dat theoretische modellen onvoldoende in de praktijk worden geïmplementeerd. De volgende stappen vormen een ruwe leidraad voor succesvolle implementatie van klantenwaarde management:

related partner content for mobile comes here
  • (1) Informeer/train medewerkers die bij de realisatie betrokken zijn.
  • (2) Bepaal de beschikbare klantgegevens (bron, kwantiteit, kwaliteit, relevantie).
  • (3) Consolideer klantgegevens, in één databank.
  • (4) Bepaal de waarde van de onderneming en zijn prestaties voor de klant (customer value).
  • (5) Bepaal de waarde van de klant voor de onderneming (customer equity) met een waarderingsmodel (zoals CLV-, RFMR-model).
  • (6) Vergroot de klantenwaarde. Manage marketingprocessen, verkoopprocessen en serviceprocessen op klantenwaarde. Oftewel, zorg dat inspanningen overeenstemmen met de (toekomstige) waarde van (potentiële) klanten.
  • (7) Blijf klantenwaarde management continu verder ontwikkelen. Bron: Marketingjournal
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in