Kopman van de hoortoestellenploeg wint de Tour


Zo, de Tour de France zit er weer op. De winnaar is de kopman van de hoortoestellenploeg (Phonak). Ja, u hoort het goed. Vlak daarachter een renner van de ploeg van een Franse bank en de eilandengroep Balearen, als derde een renner van een Duitse telecomgigant.
Verder staan in de top tien renners van ploegen gesponsord door een IT bedrijf + internetaanbieder, vitaminepillen + de Belgische lotto, een Franse verzekeraar en natuurlijk de Hollandse Raiffeisen en Boerenleenbank.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIk begrijp die wielersponsoring eigenlijk niet zo goed. Het is een bonte verzameling van bedrijven, ik noem bijvoorbeeld nog de baskische telecomaanbieder Euskatel, de Franse stallenhekwerkmaker Agritubel en de Italiaanse gasproducent Liquigas.
Hoe zou dat zitten? Waarom zijn grote internationale sponsors maar zo weinig aanwezig? Is de sport misschien niet zo internationaal? Of is men bang voor associaties met dopingpraktijken?
(Vroeger had je onze eigen Raleigh-ploeg. De renners reden op Raleigh fietsen en waren daar succesvol op. Mijn vader had een Raleigh fiets. Toen begreep ik het allemaal nog.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid