Overslaan en naar de inhoud gaan

Kopman van de hoortoestellenploeg wint de Tour

Zo, de Tour de France zit er weer op. De winnaar is de kopman van de hoortoestellenploeg (Phonak). Ja, u hoort het goed. Vlak daarachter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo, de Tour de France zit er weer op. De winnaar is de kopman van de hoortoestellenploeg . Ja, u hoort het goed. Vlak daarachter een renner van de ploeg van een Franse bank en de eilandengroep Balearen, als derde een renner van een Duitse telecomgigant.

related partner content for mobile comes here

Verder staan in de top tien renners van ploegen gesponsord door een IT bedrijf + internetaanbieder, vitaminepillen + de Belgische lotto, een Franse verzekeraar en natuurlijk de Hollandse .

Ik begrijp die wielersponsoring eigenlijk niet zo goed. Het is een bonte verzameling van bedrijven, ik noem bijvoorbeeld nog de baskische telecomaanbieder Euskatel, de Franse stallenhekwerkmaker Agritubel en de Italiaanse gasproducent Liquigas.

Hoe zou dat zitten? Waarom zijn grote internationale sponsors maar zo weinig aanwezig? Is de sport misschien niet zo internationaal? Of is men bang voor associaties met dopingpraktijken?

(Vroeger had je onze eigen Raleigh-ploeg. De renners reden op en waren daar succesvol op. Mijn vader had een Raleigh fiets. Toen begreep ik het allemaal nog.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in