Overslaan en naar de inhoud gaan

In 2010 veel minder effectiviteit tv-reclame VS

Traditionele tv-reclame is in 2010 een derde minder effectief als in 1990.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakt het Amerikaanse McKinsey & Co bekend in een onderzoek naar de impact van de tv-spot in de Amerikaanse markt. McKinsey voorspelt dat kijkers veel meer wegzappen bij een commercial, een spotje niet zien omdat ze ondertussen online zijn of de tv gewoon helemaal uitzetten.
Een tegenstelling is dat reclamebestedingen op tv de laatste tien jaar met 40 procent gegroeid zijn, terwijl het aantal kijkers juist met 50 procent is verminderd.

Met name de jongeren kijken steeds minder tv: de helft minder dan volwassenen doen. Ze kiezen veel eerder voor het internet. De tijd die ze online doorbrengen is zelfs maar liefst 600 procent meer.
De onderzoekers menen dat reclame op blogs, podcast en mobiel veel effectiever is dan tv-reclame om de grote groep jongeren nog te bereiken.
Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in