Overslaan en naar de inhoud gaan

TTG stopt met Esquire

De Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) stopt dit najaar met de uitgave van mannenblad Esquire. Op dit moment kijkt hoofdredacteur Arno…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TTG staakt de uitgave volgens Kantelberg ‘omdat er geld bij moet’. De hoofdredacteur erkent dat Esquire het op de lezersmarkt niet goed doet, maar stelt dat de titel op de adverteerdersmarkt ‘exceptioneel sterk’ is.

related partner content for mobile comes here

‘Het is moeilijk met zo’n kleine titel in zo’n grote organisatie bij te dragen aan het kostenresultaat. Maar we hebben heel veel advertenties, dus het is zonde om daar niets meer mee te doen’, zegt Kantelberg, die op zoek is naar externe investeerders.

De betaalde oplage bedraagt volgens hem overigens niet 11 maar 18 duizend, omdat oplage-instituut Hoi sinds dit jaar de via winkeliers verspreide abonnementen niet meer meerekent. De licentie voor Esquire (van het Amerikaanse Hearst) is voorlopig nog in handen van de TTG.

Gijs van de Westelaken haalde het mannenblad ooit naar Nederland. Na Audax kwam het blad bij ReadersHouse terecht, waarna de TTG de Esquire-licentie in 2003 overnam.

TTG ziet de portefeuille met mannenbladen (FHM, Auto Visie) verder verschralen, nadat ze eerder vorig jaar april de stekker uit Man trok.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in