TTG stopt met Esquire


TTG staakt de uitgave volgens Kantelberg ‘omdat er geld bij moet’. De hoofdredacteur erkent dat Esquire het op de lezersmarkt niet goed doet, maar stelt dat de titel op de adverteerdersmarkt ‘exceptioneel sterk’ is.
‘Het is moeilijk met zo’n kleine titel in zo’n grote organisatie bij te dragen aan het kostenresultaat. Maar we hebben heel veel advertenties, dus het is zonde om daar niets meer mee te doen’, zegt Kantelberg, die op zoek is naar externe investeerders.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe betaalde oplage bedraagt volgens hem overigens niet 11 maar 18 duizend, omdat oplage-instituut Hoi sinds dit jaar de via winkeliers verspreide abonnementen niet meer meerekent. De licentie voor Esquire (van het Amerikaanse Hearst) is voorlopig nog in handen van de TTG.
Gijs van de Westelaken haalde het mannenblad ooit naar Nederland. Na Audax kwam het blad bij ReadersHouse terecht, waarna de TTG de Esquire-licentie in 2003 overnam.
TTG ziet de portefeuille met mannenbladen (FHM, Auto Visie) verder verschralen, nadat ze eerder vorig jaar april de stekker uit Man trok.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid