Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel winkelen, de nieuwe trend in Japan

Jonge vrouwen in Japan zijn in de ban van mobiel winkelen. Een online kledingwinkel in Tokyo verkocht voor meer dan 10mln Yen ($100,000…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit voorbeeld staat niet op zichzelf. Volgens een recent marktonderzoek heeft meer dan 20% van alle vrouwen in Japan al eens een aankoop gedaan via hun mobieltje. Kleren, CD's/DVD's, boeken en bladen zijn het meest populair.

related partner content for mobile comes here

De reden? Jonge vrouwen willen er snel bij zijn, ze willen er niet naast grijpen volgens de directeur van een online modewinkel. Wanneer je 's-avonds een populaire artieste op televisie ziet in een hippe nieuwe jurk, dan weet je dat die snel uitverkocht zal zijn de volgende dag. Mobiel winkelen biedt dan uitkomst.

Nog een voorbeeld, Xavel, Inc., de eigenaar van een van de meest populaire mobiele online winkels voor vrouwen, girlswalker.com, zag haar verkopen in het afgelopen jaar met 60% stijgen tot een bedrag van $35 million en het verwacht een verdere stijging van 45% in het komende jaar.

Twee ontwikkelingen in mobiele diensten hebben bijgedragen tot deze trend. Een daarvan is de ongelimiteerde toegang tot internet diensten voor een vaste prijs die NTT DoCoMo kortgeleden introduceerde. Een andere ontwikkeling is nieuwe software waarmee je een virtuele tour kunt maken door een modewinkel via je mobieltje. Een 'killer application' bij online winkelen in Japan onder vrouwelijke gebruikers.

Wat kunnen we hiervan leren?

1) Met een ongelimiteerde toegang voor een vaste prijs wordt het aantrekkelijker om te shoppen zonder je te bekommeren om de tijd.

2) Maak mobiel shoppen aantrekkelijk door iets aan de bieden wat je niet kunt vinden offline. Speciale producten of een beperkte collectie waarbij snelheid van belang is (of denk aan uitverkoop via online zodat je niet vroeg op hoeft te staan om er op tijd bij te zijn)

3) Richt je op een duidelijk segment die open staat voor mobiele technologie

4) Maak mobiel shoppen onderdeel van een geintegreerde off-en online campagne.

5) Zorg voor een killer apllicatie in mobiele technologie om het mobiel shoppen een aantrekkelijke 'experience' te maken

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in