Dilbert wrijft het erin...


Marieke van Zuien, LEWIS
We wisten het natuurlijk al, maar Dilbert wreef het er vanmorgen weer even in: het intern PR-en van marketing laat nog dikwijls te wensen over.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe cartoon maakt weer eens pijnlijk duidelijk dat, hoe zullen we het zeggen, marketeers niet altijd even goed begrepen worden door hun gewaardeerde collega's in andere afdelingen van de organisatie.
Ik merk dat vooral onder productontwikkelaars de reputatie maar niet gunstiger wil worden: 'snelle jongens en meiden die zonder enige kennis van het product of het ontwikkelproces opgeklopte, onrealistische verhalen verkopen en R&D daarmee onder druk zetten'.
Het heeft in mijn ogen heel veel met voorlichting te maken (en dat vak hebben de meeste van ons ook nog wel langs zien komen tijdens de opleiding). Als marketeer of communicado moet je voortdurend uit blijven leggen wat je doet, waarom en hoe. Dit zou eigenlijk een integraal onderdeel moeten zijn van een campagne of marketingplan, maar het is ook zo verleidelijk om dat voor het gemak maar even per ongeluk te vergeten...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid