Overslaan en naar de inhoud gaan

Dilbert wrijft het erin...

Marieke van Zuien, LEWIS
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marieke van Zuien,

related partner content for mobile comes here

We wisten het natuurlijk al, maar wreef het er vanmorgen weer even in: het intern PR-en van marketing laat nog dikwijls te wensen over.

De cartoon maakt weer eens pijnlijk duidelijk dat, hoe zullen we het zeggen, marketeers niet altijd even goed begrepen worden door hun gewaardeerde collega's in andere afdelingen van de organisatie.

Ik merk dat vooral onder productontwikkelaars de reputatie maar niet gunstiger wil worden: 'snelle jongens en meiden die zonder enige kennis van het product of het ontwikkelproces opgeklopte, onrealistische verhalen verkopen en R&D daarmee onder druk zetten'.

Het heeft in mijn ogen heel veel met voorlichting te maken (en dat vak hebben de meeste van ons ook nog wel langs zien komen tijdens de opleiding). Als marketeer of communicado moet je voortdurend uit blijven leggen wat je doet, waarom en hoe. Dit zou eigenlijk een integraal onderdeel moeten zijn van een campagne of marketingplan, maar het is ook zo verleidelijk om dat voor het gemak maar even per ongeluk te vergeten...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in