Overslaan en naar de inhoud gaan

'Alcoholspotjes zijn te leuk'

Populaire alcoholspotjes moeten van de buis gehaald moeten worden, omdat jongeren ze te leuk vinden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Wim van Dalen, directeur van Stap (Stichting Alcoholpreventie) in Spits. Basisschoolkinderen blijken volgens hem de reclames allemaal uit het hoofd te kennen en bestempelen het betreffende drankje als positief. ‘Op die manier krijgen we de gemiddelde leeftijd waarop Nederlandse jongeren beginnen met drinken nooit hoger dan de huidige 12,1 jaar’, zegt hij in de krant. Daarom moeten de commercials van de buis, aldus Van Dalen.

related partner content for mobile comes here

‘Uit onderzoek blijkt dat wie op zijn twaalfde voor het eerst mag drinken, gemiddeld genomen al op zijn dertiende voor het eerst dronken is. Met alle gevolgen van dien, want de effecten van alcohol zijn veel ernstiger dan we lange tijd dachten.’

Van de jongeren in alle Europese landen drinken de Nederlanders veruit het meeste. Vijftien- en zestienjarigen consumeren gemiddeld jaarlijks veertien liter alcohol. Dat staat gelijk aan 280 liter bier oftewel 1100 glazen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in