'Alcoholspotjes zijn te leuk'


Dat zegt Wim van Dalen, directeur van Stap (Stichting Alcoholpreventie) in Spits. Basisschoolkinderen blijken volgens hem de reclames allemaal uit het hoofd te kennen en bestempelen het betreffende drankje als positief. ‘Op die manier krijgen we de gemiddelde leeftijd waarop Nederlandse jongeren beginnen met drinken nooit hoger dan de huidige 12,1 jaar’, zegt hij in de krant. Daarom moeten de commercials van de buis, aldus Van Dalen.
‘Uit onderzoek blijkt dat wie op zijn twaalfde voor het eerst mag drinken, gemiddeld genomen al op zijn dertiende voor het eerst dronken is. Met alle gevolgen van dien, want de effecten van alcohol zijn veel ernstiger dan we lange tijd dachten.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de jongeren in alle Europese landen drinken de Nederlanders veruit het meeste. Vijftien- en zestienjarigen consumeren gemiddeld jaarlijks veertien liter alcohol. Dat staat gelijk aan 280 liter bier oftewel 1100 glazen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid