Overslaan en naar de inhoud gaan

IJsbier Heineken gelanceerd in Ice Bar

Heineken heeft gisteren zijn speciale ijsbier Extra Cold gelanceerd in de nieuwe ijsbar XtraCold Amsterdam. Volgens Heineken-marketingbaas…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van den Berg betoogde gisteren bij de lancering dat Heineken met Extra Cold een derde speerpunt heeft aangeboord: naast kwaliteit en beleving nu ook keuze. De brouwer verwacht dat segmentatie op basis van temperatuur heel belangrijk wordt in de Nederlandse biermarkt. Heineken vraagt er geen extra marge voor, maar rekent op extra omzet. ‘Vanwege de betere doordrinkbaarheid’, aldus Van den Berg.
Heineken wil horecaondernemers leren dat er op prijs kan worden gedifferentieerd. ‘Wij adviseren ze om voor een extra koud biertje 10 procent extra te rekenen’, aldus Van den Berg. Het nulgradenbier is minder bitter, waardoor ook met name vrouwen ervoor gaan vallen, voorspelt de marketingbaas van Heineken.

related partner content for mobile comes here

Na de speech (en het betreden van de ijsbar) reisden de opgetrommelde journalisten per speciale 'ijstram' naar het Leidseplein, waar bovenop het dak van Heineken Hoek een optreden plaatshad van de rockdames van Zero Degrees. Aansluitend was er voor alle passanten gratis ijsbier in het bekende Heineken-café.

Op dit moment beschikken 100 horecagelegenheden over een ijstap. Volgens Van den Berg zijn dat er eind dit jaar 400 en een jaar later zelfs al 1.500. Tijdens de afsluitende borrel zegt hij: ‘Ik denk dat we dat aantal makkelijk gaan halen.’
Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in