IJsbier Heineken gelanceerd in Ice Bar
Van den Berg betoogde gisteren bij de lancering dat Heineken met Extra Cold een derde speerpunt heeft aangeboord: naast kwaliteit en beleving nu ook keuze. De brouwer verwacht dat segmentatie op basis van temperatuur heel belangrijk wordt in de Nederlandse biermarkt. Heineken vraagt er geen extra marge voor, maar rekent op extra omzet. ‘Vanwege de betere doordrinkbaarheid’, aldus Van den Berg.
Heineken wil horecaondernemers leren dat er op prijs kan worden gedifferentieerd. ‘Wij adviseren ze om voor een extra koud biertje 10 procent extra te rekenen’, aldus Van den Berg. Het nulgradenbier is minder bitter, waardoor ook met name vrouwen ervoor gaan vallen, voorspelt de marketingbaas van Heineken.
Na de speech (en het betreden van de ijsbar) reisden de opgetrommelde journalisten per speciale 'ijstram' naar het Leidseplein, waar bovenop het dak van Heineken Hoek een optreden plaatshad van de rockdames van Zero Degrees. Aansluitend was er voor alle passanten gratis ijsbier in het bekende Heineken-café.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Op dit moment beschikken 100 horecagelegenheden over een ijstap. Volgens Van den Berg zijn dat er eind dit jaar 400 en een jaar later zelfs al 1.500. Tijdens de afsluitende borrel zegt hij: ‘Ik denk dat we dat aantal makkelijk gaan halen.’
Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid