Overslaan en naar de inhoud gaan

PO maakt nieuwe netslogans bekend

Thuis op Nederland 1, Als je meer wilt weten (Nederland 2) en Jong van geest (Nederland 3) zijn de nieuwe slogans die de Publieke Omroep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het profiel van Nederland 1 is toegankelijk, breed, gezellig en voor iedereen. Er zijnprogramma’s als Radar, Mooi! Weer de Leeuw, Spoorloos, Boer zoekt Vrouw, Gewoon Jan Smit en de TV-Show. Ook zijn er de nieuwsprogramma’s Goedemorgen Nederland en het Acht Uur Journaal en de grote sportevenementen.
De Nederland 1-kijkers zijn gek op televisie. Aan internet besteden ze minder tijd. Hun favoriete dagblad is De Telegraaf en ze luisteren veel naar regionale radio. Naast de doelgroep 25-54 jaar zullen ook boodschappers met kind en boodschappers 25-54 jaar op Nederland 1 afstemmen.

related partner content for mobile comes here

Nederland 2 ‘stimuleert, verrijkt en is er voor iedereen die zich betrokken voelt bij de maatschappij’. Bijbehorende programma’s zijn Netwerk, Het Sportjournaal, Nova, Taxi, Hello Goodbye en Ik Mis Je.
De Nederland 2-kijkers kenmerken zich door een hoge culturele en politieke affiniteit. De tijd die ze aan televisie kijken besteden, is gemiddeld. Ze lezen veel: dagbladen zoals het NRC Handelsblad, opiniebladen en literatuur. Naar radio wordt niet heel veel geluisterd.

Nederland 3 is ‘jong, eigenzinnig en nieuwsgierig’. De zender richt zich op jongeren én kijkers die jong van geest zijn met programma’s als De Lama’s, Spuiten en Slikken en De Wereld Draait Door. Maar ook Little Brittain, The Sopranos en Six Feet Under. Sportliefhebbers gaan naar Nederland 3 voor de Champions League, UEFA Cup en Holland Sport.
Nederland 3 moet vooral jonge mensen trekken. Iets meer mannen dan vrouwen. Het zijn sportliefhebbers die een actief en druk leven leiden. Gemiddeld genomen kijken ze dan ook minder televisie. Van internet maken ze juist wel veel gebruik. Dagbladen die ze eventueel lezen zijn Spits, Metro en De Telegraaf.

Bron: Medialog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in